به گزارش ایسنا، با وجود كاهش درآمدهاي تركيه از محل صنعت گردشگري طي سه ماههي پاياني سال ۲۰۱۱، اين كشور در سال گذشته درآمد ۲۳ ميليارد دلاري را از صنعت گردشگري به ثبت رساند.

به گزارش ورلد توریسم، درآمد ترکیه از محل صنعت گردشگری در سال گذشته ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۰ افزایش یافت تا این کشور آسیایی - اروپایی در رتبه‌ی هفتم مقاصد گردشگری جهان قرار بگیرد.

بخش عمده‌ی گردشگران ترکیه از کشورهای آلمان، روسیه و انگلیس بوده است و هر گردشگر به طور متوسط ۶۳۷ دلار ارز وارد چرخه‌ی اقتصادی این کشور کرده است.

این در حالیست که پیش‌بینی می‌شود با توجه به رشد چشمگیر گردشگران خارجی ترکیه در سال‌های اخیر، این کشور در سال‌های آتی در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان قرار گیرد.

در همین حال، سازمان جهانی جهانگردی ترکیه را یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر دانسته و پیش‌بینی کرده که این کشور در سال‌های آتی به یکی از سه مقصد برتر گردشگری جهان تبدیل شود.

از سال گذشته به دليل هزينهي پايين گردشگري سلامت در تركيه، تعداد زيادي از گردشگران آمريكايي تركيه را مكاني مناسب براي گذراندن تعطيلات و افزايش سلامت روحي و جسمي خود انتخاب كردهاند. تركيه سالانه ميزبان حدود ۴۰ هزار گردشگر سلامت است كه درآمدي حدود ۱۵۰ ميليون دلار را براي اقتصاد اين كشور به همراه دارد.