خام‌خوری مرغ و تخم‌مرغ ممنوع!

سید راشد جزایری رئیس شبکه بهداشت چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه معدوم‌سازی پرندگان کانون‌های آلوده به ویروس آنفلوانزا به دلیل جلوگیری از انتقال ویروس به انسان‌ها است، گفت: این ویروس به صورت مستقیم به بدن انسان وارد نمی‌شود و نیاز به واسطه‌ای مانند پرندگان دارد.

رئیس شبکه بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: طی سه سال گذشته با مراقبت‌هایی که صورت گرفته موردی از ابتلای انسان به ویروس آنفلوانزای پرندگان در کشور گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ویروس آنفلوآنزای پرندگان در صورت انتقال به بدن انسان می‌تواند مرگ را در پی داشته باشد اضافه کرد: زمان مراجعه بیماران به مراکز درمانی و دریافت اقدامات جهت بهبودی بسیار مهم است، در صورت مراجعه بیماران در کمترین زمان به مراکز بهداشتی بیماری به طور کامل مداوا می‌شود.

جزایری با اشاره به اینکه علائم ابتلا به بیماری آنفلوانزای پرندگان مشابه علائم آنفلوانزای فصلی است ادامه داد: افرادی که با کانون‌های آلوده و مراحل معدوم‌سازی پرندگان در ارتباط بودند در صورت مشاهده علائم باید سریعاً به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ویروس آنفلوانزای پرندگان به حرارت حساس است، گفت: این ویروس با کمترین حرارت از بین می‌رود.

وی به مردم توصیه کرد با توجه به شیوع آنفلوانزای پرندگان در برخی نقاط، تخم مرغ را بصورت کاملاً پخته مصرف و از طبخ مرغ به صورت کبابی خودداری کنند.