تحصیل ۱۲۵ هزار دانش‌آموز در مدارس سمپاد

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اظهار کرد: امسال نیز طرح «شهاب»( شناسایی استعدادهای برتر) گسترش یافت و وارد پایه هشتم شد.

وی با بیان اینکه طرح شهاب در دوره متوسطه اول در پی فعالیت‌های پژوهشگری عمیق‌تری اجرا می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر طرح شهاب در ۵۸۰ منطقه آموزشی در بخشی از پایه‌های چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم اجرا می‌شود.

مهاجرانی اضافه کرد: ۴ قطب آموزشی برای آموزش معلمان در طرح شهاب پیش‌بینی کردیم و این طرح با تغییرات کوچک در گویه‌ها و برخی بخش‌ها اجرا می‌شود و طرح شهاب در سال آینده در پایه چهارم تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۵ هزار دانش‌آموز در مدارس سمپاد تحصیل می‌کنند، گفت: در زمینه تعداد دانش‌آموزان استعدادهای درخشان خارج از نُرم نیستیم البته تعداد مدارس در برخی مناطق زیاد است به عنوان مثال در تهران ۳۲ تا ۳۴ مدرسه داریم‌.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه به سمت آموزش‌های ویژه حرکت می‌کنیم، افزود: در بعضی از مناطق، مدارس استعدادهای درخشان نیست و ما را ملزم می‌کند که به سمت آموزش‌های تلفیقی برویم و در بعضی از مناطق، کلاس‌های ویژه حتی برای یک نفر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی محیط غنی و محتوای مورد نیاز برای دانش‌آموزان استعدادهای درخشان در همه مناطق جزو برنامه‌های ما محسوب می‌شود.