مواد مخدر معتادان کارتی می‌شود؟

 ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بخشی از زندانیان در کشور مربوط به بحث مواد مخدر هستند، گفت: تقریباً ۶۰ درصد از زندانیان در کشور مربوط به این بحث هستند.

دولت در سال گذشته چند تن مواد مخدر کشف کرد؟

وی با اعلام اینکه ۶۰ درصد قتل‌های که در کشور رخ می‌دهد مستقیم و یا غیر مستقیم به مواد مخدر مربوط می‌شود، ادامه داد: ۶۲ درصد از طلاق‌ها و ۶۲ درصد از زندانیان جرایم خرد به مانند سرقت‌های خرد مربوط به مواد مخدر هستند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه اگر بتوانیم با نگاه درمانی و پیشگیری به بحث مواد مخدر ورود کنیم می‌توانیم بخشی از جرائم را کاهش دهیم، افزود:باید برای خرده‌فروشی مواد، دزدی‌های خرد برای تامین مواد مخدر و درمان معتادان فکری کرد تا از این طریق قضازدایی انجام شود.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با اعلام اینکه طرحی در مجلس در راستای قضازدایی از جرایم مواد مخدر تدوین شده است، اظهار داشت: در این طرح قوه قضائیه را مکلف کرده‌ایم کارتی برای بیماران معتاد برای دسترسی به مواد تحت نظارت مراکز درمانی در اختیارشان بگذارد.

ابوترابی تصریح کرد: در این طرح ذکر شده مراکز بزرگی همچون پادگان‌ها و اردوگاه‌های که بلااستفاده هستند، با نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر به کمپ‌های بزرگ معتادان متجاحر اختصاص داده شود تا آن‌ها در محیطی انسانی درمان شوند.