به گزارش افکار نیوز به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ ستارخسروي،رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان صبح امروز با بيان مطلب اظهار داشت: در پي شكايت تعدادي از تجار و بازاريان اصفهان مبني بر اينكه شركتي تجاري در شبكه اينترنت و وب سايت هاي مختلف اينترنتي ، تبليغات گسترده و وسيعي در خصوص فروش برنج ، شكر ،روغن و ساير اقلام به صورت عمده و زير قيمت بازار نموده اما پس از دريافت مبالغ، كالايي به آنها تحويل نشده موضوع به صورت ويژه در دستور كار تخصصي كارآگاهان و كارشناسان اين پليس قرار گرفت.


وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شرکت مذکور از علاوه بر اصفهان در چندین استان دیگر کشور نیز به این شیوه از بازاریان و تجار کلاهبرداری نموده است.


این مقام مسئول عنوان داشت: با بررسی های تخصصی و کارشناسی کارآگاهان پلیس فتا در فضای مجازی مشخص شد متهم اصلی فردی ۴۲ ساله اهل و ساکن اصفهان بوده که دو دفتر بازرگانی در اصفهان و دو دفتر در تهران تاسیس نموده و در تمامی آنها فعالیت داشته است.


رییس پلیس فتای اصفهان عنوان داشت: سرانجام با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات ویژه در محیط اینترنت مخفیگاه نامبرده شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.


سرهنگ خسروی بیان داشت: متهم پس از دستیگری صراحتاً به بزه انتسابی خود اقرار و میزان کلاهبرداری خود را نزدیک به هشت میلیارد ریال عنوان کرد.


این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرا جع قضایی تحویل داده شده و با قرار صادره روانه زندان گردید به کاربران اینترنت و به خصوص تجار و بازرگانان هشدار داد، در این زمینه بیشتر مراقب بوده و فریب تبلیغات کاذب و دروغینی که توسط افراد شیاد و کلاهبردار در وب سایت های مختلف اینترنتی منتشر می شود را نخورند.


وي به كسبه و تجار و صاحبان اصناف توصيه كرد: اين افراد مي بايستي محصولات و كالاهاي خود را از شركتها و بنگاههاي معتبر و داراي مجوز فعاليت تهيه كنند و در هنگام گشت و گذار در محيط اينترنت به آگهي هاي واهي و اغواگرانه منتشر شده توجهي نكنند.