۵ ویژگی اینستاگرام که احتمالا از آنها بی‌خبر هستید

احتمالا شما هم اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی‌تان نصب کرده‌اید و ممکن است هر روز یا هر از چند گاهی از این اپلیکیشن استفاده کنید اما با این حال مطمئنا از برخی ویژگی‌های این برنامه خبر ندارید. در این مطلب قصد داریم به برخی از این ویژگی‌های پنهانی اما بسیار کاربردی اشاره کنیم تا شما هم بتوانید با استفاده از آنها کیفیت تصاویر و محتوایتان را ارتقا دهید.

فیلترهای اینستاگرام را تقریبا همه می‌شناسند. این فیلترها پس از انتخاب عکس مورد نظرتان به شما این امکان را می‌دهند به تصاویر افکت‌های مختلف اضافه کنید و مطمئنا شما هم حداقل یکبار از این فیلترها استفاده کرده‌اید. حال نکته جالب اینکه شما می‌توانید شدت تاثیرگذاری این فیلترها روی تصویر مورد نظرتان را هم تغییر دهید. این کار بسیار ساده است، پس از انتخاب فیلتر مورد نظرتان کافی است یکبار دیگر آن را لمس کنید. در این قسمت می‌توانید غلظت فیلتر مورد نظر را به شکل دلخواه تغییر دهید.

با خبر شدن از پست‌های جدید

یکی از ویژگی‌های خوب اینستاگرام این است که شما می‌توانید هر زمان که کاربر مورد علاقه‌تان پست جدیدش را به اشتراک می‌گذارد از طریق یک نوتیفیکیشن باخبر شوید. برای این کار ابتدا به پیج شخص مورد نظر بروید سپس گزینه سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پیج او را لمس کنید. در پنجره‌ای که می‌بینید گزینه «Turn on Post Notifications» را فعال کنید.

دیدن بهتر جهان

با استفاده از این ویژگی می‌توانید پست‌های‌ کاربران مختلف در سراسر دنیا را بر اساس موقعیت مکانی مورد علاقه‌تان مشاهده کنید. برای این کار ابتدا به قسمت «Search & Explore» بروید سپس در نوار جست‌وجوی بالای صفحه نام شهر یا منطقه مورد نظرتان را تایپ کنید و بعد هم تب «Places» را از همان بالای صفحه انتخاب کنید. حال نتیجه صحیح را انتخاب کرده و از تصاویر و کلیپ‌های منتشر شده از این مناطق لذت ببرید.

ساختن کلکسیون

اگر از تصویر یا کلیپی خوشتان آمد، می‌توانید آن را در کلکسیون شخصیتان داشته باشید. با این کار دیگر نیازی نیست هر مرتبه برای مشاهده آن عکس یا کلیپ به پیج کاربر منتشر‌کننده آن پست مراجعه کنید. انجام این کار بسیار ساده است، کافی است گزینه‌ای را که در گوشه سمت راست پایین هر پست می‌بینید لمس کرده و نگه دارید تا آن پست به کلکسیون شما اضافه شود. برای دسترسی به این پست‌ها نیز ابتدا وارد صفحه پروفایلتان شوید سپس گزینه Bookmark را لمس کنید.

محدود کردن استوری‌ها

اگر مایل نیستید همه فالوئرهایتان قادر به دیدن استوری‌هایتان باشند، می‌توانید مخاطبان استوری خود را محدود کنید. برای این کار ابتدا وارد پیج خودتان شوید سپس گزینه سه نقطه گوشه راست بالای صفحه را لمس کنید. در این قسمت گزینه «Story Controls» را انتخاب کنید. سپس گزینه «Hide Story From» را لمس کنید و در ادامه افرادی که مایل نیستید استوری‌هایتان را مشاهده کنند تیک بزنید.

ذخیره تصاویر

یکی از قابلیت‌های اینستاگرام این است که می‌تواند تصاویر شما را حتی پس از انتشار با همان کیفیت اورجینال ذخیره کند. برای این کار گزینه سه نقطه داخل پروفایلتان را لمس کنید سپس گزینه «Original posts» یا «Original photos» را پیدا کنید. در این بخش می‌توانید مطمئن شوید که اینستاگرام نسخه اورجینال تصاویر شما را ذخیره می‌کند یا خیر. ضمنا امکان بک‌آپ گرفتن از این تصاویر در سرویس‌های Google Photos و آی‌کلود هم وجود دارد.