آغاز اجرای طرح زمستانه از 22 آذزماه

سردار تقی‌مهری رئیس پلیس راهور ناجا در کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی در مقر پلیس راهور ناجا به اجرای طرح زمستانه پرداخت و گفت: از 22 آذر آغاز و تا 22 اسفند ادامه خواهد داشت. 

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده و آمادگی همه دستگاه‌ها و بهره‌گیری از تجربیات سال گذشته برنامه طرح ویژه زمستانه اجرا خواهد شد. 

وی گفت: موضوع سقوط بهمن،‌ ریزش کوه، آبگرفتگی و یخ‌زدگی معابر از جمله مواردی است که باید برای آنها تمهیدات خاصی اندیشید. 

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور به آ مار تصادفات در زمستان سال گذشته پرداخت و اعلام کرد: بیش از 3400 نفر در سه ماهه زمستان 96 در اثر تصادفات رانندگی جان باختند؛ 68 درصد در تصادفات برون شهری و 32 درصد در تصادفات درون‌شهری. 

وی گفت: 38 درصد تصادفات به علت خستگی و عدم توجه به جلو،‌22 درصد سرعت غیرمجاز و 13 درصد سبقت غیرمجاز بوده است. 

سردار مهری از رانندگان درخواست کرد برای تردد در جاده‌ها تجهیزات زمستانی از جمله پوشاک و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند؛ همچنین وسیله نقلیه‌شان مجهز به بخاری، روشنایی و برف‌پاک‌کن بوده و با باک پر اقدام به رانندگی کنند. 

رئیس پلیس راهور ناجا به بارش برف در سال گذشته در معابر منتهی به تهران و بزرگراه‌های آن پرداخت و تصریح کرد: باید امسال تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم اندیشیده شود و خودروهای سنگین نمک‌پاش و برف‌روب پیش‌بینی شود تا دچار مشکل در این خصوص نشویم. 

وی به اربعین امسال پرداخت و گفت: با بهره‌گیری از سامانه هوشمند سپهتن توانستیم خدمات ارائه شده به شهروندان را از طریق سیستم حمل و نقل عمومی پیگیری کنیم؛ همچنین تعداد دقیق اتوبوس‌هایی که به مرز سه‌گانه اعزام شدند را نیز سنجیدیم.