به گزارش افکار نیوز به نقل ازمهر، علی لیالی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاحیه ساختمان حج و زیارت استان البرز اظهار داشت: طی یک ماه شش میلیون و ۶۰۰ نفر با میل خودشان بدون آنکه زمان سفر خود را بدانند برای زیارت خانه ثبت نام کردند.

وی گفت: مردم برای حفظ دین خود حاضرند وقت بگذارند و انتظار بکشند و حتی هزینه هم پرداخت کنند.

وی ادامه داد: سن کمترین زائر در حج تمتع ۱۴ سال بوده که این امر نشان دهنده این است علاوه بر افراد سن بالا جوانان نیز به زیارت خانه خدا اشتیاق دارند.

۱۵هزار زوج برای زیارت خانه خدا ثبت نام کرده اند

رئیس سازمان حج و زیارت کشور افزود: سال گذشته ۱۰ هزار زوج جوان برای حج ثبت نام کرده بودند ولی در سال جاری این رقم به ۱۵ هزار نفر رسید که این امر نشان می دهد آنچه امام راحل بنیان گذار انقلاب اسلامی طراحی کرده اند، جواب داده است.

لیالی با بیان اینکه حج یک امر دینی به معنای به اهتزار در آوردن پرچم دین است، اضافه کرد: بی تردید نظام و انقلاب در هر بخشی خدماتی را به مردم که خود این انقلاب را ایجاد کرده اند عرضه داشته که در ایام دهه فجر قابل انعکاس نیست و به زمان بیشتری نیاز است.

سالانه سه میلیون ایرانی به سفرهای خارجی زیارتی می روند

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب، نظام ره آوردهای مختلفی را داشت است، گفت: امروزه در ایران سالانه سه میلیون ایرانی به قصد سفرهای زیارتی به خارج از کشور می روند که ۶۰۰ نفر به سوریه، یک میلیون و ۵۰۰ نفر به کشور عراق و نزدیک و یک میلیون نفر به عربستان سفر می کنند که هیچ کشوری اسلامی به تعداد ایران زائر به قصد سفر زیارتی به خارج از کشور ندارد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور افزود: در حوزه حج عمره در سال گذشته رکورد ۹۰۰ هزار نفر ایرانی به حج و عربستان سعودی را داشتیم که این اتفاق بدون اراده نظام و حاکمیت مسیر نبود به دلیل اینکه اگر قرار بود چنین اتفاق بیفتد قبل از انقلاب نیز اتفاق می افتاد ولی مشاهده کردید که پنج هزار نفر می رفتند.

لیالی اظهار داشت: حضور نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت یعنی مراقبت کننده و انتقال دهنده نظرات مقام معظم رهبری به این بخش است.

وی ادامه داد: امور حج و زیارت مردم آنقدر در ذهن و مرام حاکمان نظام جایگاه رفیعی دارد که رهبر معظم انقلاب نماینده ای برای ساماندهی امور حج منصوب کرده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: رئیس سازمان حج و زیارت به پیشنهاد وزیر کشور و نماینده ولی فقیه در این سازمان انتخاب می شود که این امر نشان دهنده این است که حج برای مسئولان حکومت اهمیت بسیار زیادی دارد.

۴۷ درصد اقلام مورد نیاز حجاج از ایران به عربستان منتقل می شود

وی اظهار داشت: طی دو سال گذشته بخشی از اقلام مورد نیاز زائران خانه خدا از ایران به عربستان منتقل شده است.

لیالی افزود: طی دو سال گذشته ش میلیون سفر خارجی زیارتی داشته ایم که این امر نشان دهنده رهاورد این نظام و پافشاری مردم بر دین خود است.