هشدار جدی هواشناسی/منتظر بارش شدید باران از پس فردا باشید

براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا اوایل امشب در نوار شرقی کشور همچنین استان‌های هرمزگان،‌سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شرق یزد بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور، ابتدا در استان‌های واقع در این مناطق و در اوایل شب در استان‌های واقع در غرب کشور شاهد بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

روز جمعه فعالیت سامانه بارشی مذکور علاوه بر مناطقی که ذکر شد، در جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و به تدریج شمال شرق کشور خواهد بود که بارش در مناطق کوهستانی زاگرس، البرز و شمال غرب به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده در استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور بارش شدید خواهد بود.

از بعدازظهر جمعه با نفوذ هوای سرد شمالی به سواحل خزر، بارش باران همراه با کاهش دما در استان‌های گیلان، مازندران و سپس گلستان آغاز خواهد شد.

روزهای جمعه و شنبه بخش‌های مرکزی و شمالی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۶ و ۶ درجه خواهد بود.

فردا بوشهر با بیشینه دمای ۲۴ درجه بالای صفر و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و سنندج و کرمان با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی ۹۸-۹۷ (اول مهرماه ۹۷) تا روز ۲۶ ماه سال جاری ۴۳.۷ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۱.۳ میلی‌متر بوده است که بارش سال‌جاری ۲۸۵.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۴.۴ میلی‌متر بوده که بارش سال جاری تا این تاریخ ۷۹.۵ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته هشتم سال زراعی متعلق به منطقه یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد به میزان ۱۵۳ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه کشور راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۵.۹درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه لاله‌زار در استان کرمان به میزان منفی ۵ درجه سلسیوس خواهد بود