به گزارش ايسنا سبوحي ـ معاون بررسي هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ـ با بيان اين مطلب اظهار كرد: با توجه به لزوم رعايت حريم خصوصي اشخاص و جلوگيري از مزاحمت هاي ناشي از ارسال پيامک هاي تبليغاتي و اطلاع رساني ضروري است اپراتورهاي تلفن همراه ضمن اطلاع رساني مناسب درخصوص نوع خدمات، موافقت مشترک تلفن همراه را قبلا دريافت کرده و به منظور حصول اطمينان از اين موافقت تاييديه مجدد نيز دريافت کنند.

وی افزود: باید مکانیزم‌های لازم از سوی اپراتورها تعریف شود تا محدوده زمانی ارسال پیامک انبوه، انتخاب نوع پیامک‌های دریافتی که از کدام صنعت باشد و غیره برای مشترکان فراهم شود.

وی با بیان این مطلب که این اقدام در راستای حفظ حقوق مشترکان تلفن همراه انجام پذیرفته تصریح کرد: ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با مضامین متفاوت برای اقشار مختلف جامعه نارضایتی های زیادی را ایجاد کرده است که سامان دهی این موضوع و رعایت حقوق مشترکین در این خصوص باید توسط اپراتورهای تلفن همراه مورد توجه قرار گیرد.

سبوحی ادامه داد: کلیه اپراتورهای تلفن همراه مکلفند فرآیندهای اجرایی خود را در رابطه با این اقدام با سازمان هماهنگ کنند و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز نظارت مضاعفی را در این رابطه اعمال خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: امکان دسته بندی پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین اطلاع رسانی در خصوص پیامک‌هایی که برای مشترکان هزینه بر می باشد نظیر مسابقه های پیامکی از جمله مواردی است که می بایست از سوی اپراتورها مورد توجه قرار گیرد.

معاون بررسي هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات با بيان اين مطلب که اپراتورها آمادگي خود را براي اجراي اين ابلاغيه اعلام کرده اند گفت: مي بايست از يک سو فضاي مناسب کسب و کار و اطلاع رساني براي مشاغل فراهم شود و از سوي ديگر رضايت مشترکان در اين زمينه نيز جلب شود.