پسر نوجوان از اعتماد پدرش سوء استفاده کرد

سرهنگ محمد اقبالی اظهار داشت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه وعنوان‌داشت مبلغ ۳ میلیون و پانصد هزار ریال از حساب وی به‌صورت غیرمجاز برداشت شده است لذا تقاضای شناسایی عامل برداشت غیرمجاز از حساببانکی‌اش را داشت.

سرهنگ اقبالی ادامه داد: با انجام تحقیقات اولیه مشخص شدعامل برداشت غیرمجاز از حساب شاکی با در دست داشتن اطلاعات حساب و مشخصات کارت عابر بانک و رمز دوم اقدام به خرید اینترنتی کرده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: حسب دستور مقام قضایی، رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و با تلاش و اقدامات پلیسی، متهم که پسر شاکی بود شناسایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی به این پلیس فراخوانده شد.

وی تصریح کرد: با تحقیقات بیشتر مشخص شد متهم با سوءاستفاده از اعتماد پدرش به رمز دوم و سایر اطلاعات کارت‌بانکی وی دسترسی و اقدام به خرید اینترنتی از حساب پدرش کرده است.

رئیس پلیس فتا البرز ضمن توصیه به هموطنان عزیز در خصوص محافظت از اطلاعات مالی خود، هشدار داد: در حفظ و نگهداری اطلاعات بانکی خود کوشا باشید و به‌هیچ وجه اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران حتی نزدیکان قرار ندهید.

این مقام مسوول در ادامه به شهروندان هشدار داد: با توجه به سهولت دسترسی به حساب بانکی توسط رمز دوم، نگهداری و تغییر دوره‌ای این رمز از ضروریات جلوگیری دسترسی غیرمجاز به حساب بانکی است، بنابراین به‌منظور پیشگیری از برداشت غیرمجاز ضمن اطلاع از تراکنش و گردش مالی حساب‌های بانکی خود نسبت به تغییر دوره‌ای رمز دوم و حفظ و صیانت از آن حساس باشید.

سرهنگ محمد اقبالی گفت:هموطنان محترم می‌توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش‌های پیشگیری از جرایم سایبری مطلع شوند.