به گزارش واحد مرکزی خبر ، دکتر محمد حسین سرورالدین در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در آزمون کارشناسی ارشد امسال نیز حدود۹۳۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند و این آزمون چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه این هفته در۴۴شهرستان برگزار خواهد شد.
وی گفت: تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون دوره کارشناسی ارشد با احتساب داوطلبانی که علاقمندی خود را در یکی از ۶۴ کد رشته شناور اعلام کردند حدود یک میلیون و۱۷ هزار و۴۸۶ داوطلب است.
در ادامه این نشست خبری دکتر توکلی گفت: از آنجایی که تعداد سوالات امتحانی کاهش پیدا کرده میزان پاسخگویی به سوالات در برخی از رشته‌ها کاهش یافته است اما میزان زمان پاسخگویی در مقایسه با تعداد سوالات حتی افزایش هم داشته است، بنابراین داوطلبان در این خصوص اضطراب نداشته باشند.
وی با اشاره به تعداد داوطلبان این دوره ا‌ز آزمون کارشناسی ارشد به تفکیک جنسیت، گفت: تعداد داوطلبان زن در این دوره از آزمون از مردان پیشی گرفته است و بیش از۵۰ درصد داوطلبان آزمون امسال را زنان تشکیل داده اند.
سخنگو و مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: صبح چهارشنبه۲۶بهمن۱۶۰ هزار و ۷۵۸داوطلب در هفت کد رشته امتحانی، عصر چهارشنبه ۱۶۶ هزار و ۲۴۴ داوطلب در۱۱کد رشته امتحانی، صبح پنجشنبه ۱۹۸هزار و ۲۰۹داوطلب در۶۴ کد رشته امتحانی به رقابت خواهند پرداخت.
دکتر توکلی گفت: همچنین عصر پنج شنبه۱۶۱هزار و۲۰۵داوطلب در پنج کد رشته امتحانی، صبح جمعه ۱۷۲ هزار و پنج داوطلب در۱۲کد رشته امتحانی و عصر جمعه ۱۵۹هزار و۶۵داوطلب در۳۲ کد رشته امتحانی رقابت می کنند.
وی از اعلام نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه در چهارم خرداد خبر داد و افزود: گزینش نهایی در رشته‌های تحصیلی بر اساس۸۰ درصد نمره آزمون کتبی در هر گرایش با توجه به ضرایب مربوط و۲۰درصد معدل تراز شده انجام می‌شود.
سخنگو و مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد۱۱تا۱۳شهریور خبر داد.