به گزارش افکار نیوز ب هنقل از ایسنا، اواخر سال گذشته مرد میانسالی با حضور در شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۴ تهران در شکایتی اعلام کرد: سال ۸۷ به اتهام آدم‌ربایی به ۷ سال حبس محکوم شدم و در این میان خانواده‌ام با فردی به نام «مهدی» که خود را یکی از کارکنان قوه‌قضائیه و دارای شغل مهمی در آن قوه معرفی کرده، آشنا شدند که این فرد با طرح ادعای ارتباط با مسئولان عالی‌رتبه این نهاد و این که داماد یکی از مراجع بزرگ تقلید است، مبلغ ۱۵ میلیون تومان از خانواده‌ام دریافت تا پرونده‌ام را درست کند اما پس از مدتی و با گرفتن این مبلغ وی متواری شد.

وی در ادامه شکوائیه خود عنوان کرد که پس از متواری‌شدن «مهدی» خانواده‌ام به فرد واسطه به نام «داود» که او را نیز مهدی معرفی کرده بود مراجعه کردند که مقرر شد تا شهریورماه پول را از «مهدی» پس گیرد که بعد از آن «داود» نیز متواری شد.

تحقیقات قضایی برای واکاوی زوایای پنهان این پرونده آغاز شد تا اینکه در ادامه فرد دیگری که دارای پرونده اتهامی بود در شکایت مشابه اعلام کرد فردی به نام «مهدی» با معرفی خود به عنوان یک کارمند قوه قضائیه و مرتبط با مسولان رده اول این نهاد، برای کمک به پرونده من مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان اخذ و پس از آن متواری شده است.

در روزهای بعد تعداد دیگری از شهروندان تهرانی که اغلب خود یا یکی از اعضای خانواده‌شان دارای پرونده در یکی از مراجع‌قضائی یا پرونده‌ای در یکی از ادارت دولتی بوده ضمن طرح شکایت، به بازپرس شعبه هشتم دادسرای رسالت گفتند که مبالغ زیادی(از ۵ میلیون تا صدها میلیون تومان) تحت عناوین مختلف از جمله اخذ مرخصی از زندان، اتمام پرونده قضایی یا حل مشکل اداری از آنان کلاهبرداری شده است که کارآگاهان در تحقیقات از مالباختگان دریافتند که این متهم در تمامی موارد مواجهه با این افراد و برای جلب اطمینان طعمه‌ها، همواره مجهز به دستبند، بی‌سیم، اسپری، باطوم، گاز اشک‌آور، اسلحه، کارت‌های متعدد بازرسی قوه‌قضائیه، ناجا و … بوده و این تجهیزات را یا با خود حمل می‌کرد یا طوری ظاهرسازی می‌کرد که این اقلام در خودرو وی رؤیت شود.

کارآگاهان در تحقیقات خود برای شناسایی و دستگیری «مهدی» با مراجعه به سوابق متهمان سابقه‌دار، فرد سابقه‌داری به نام «مهدی» شناسایی کردند که پیش از این نیز در سال ۸۶ دستگیر و روانه زندان شده بود.

در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان با مراجعه به چند شعبه بانک محل وصول چک‌ها و بهره‌گیری از تصاویر دوربین‌های مداربسته این بانک‌ها چهره متهم را شناسایی کردند و دریافتند که این فرد همان متهم سابقه‌دار «مهدی» است و سرانجام کارآگاهان در تاریخ ۱۶ آذر ماه سال جاری متهم را در یک اقدام غافلگیرانه در خیابان گلستان شناسایی و دستگیر کردند.

در بازرسی از متهم یک قطعه کارت شناسایی جعلی با مشخصات «رحمت. ح» و یک عدد کارت شناسایی بسیج با مشخصات «مهدی» و مجوز جعلی حمل شوکر با مشخصات «مهدی. ط» به همراه یک عدد افشانه، باطوم، دو جلد شناسانامه جعلی، آلات و ادوات استعمال موادمخدر و یکسری اسناد و مدارک دیگر کشف شد که متهم با توجه به مدارک و مستندات به دست آمده از جمله تصاویر دوربین مداربسته بانک‌ها به کلاهبرداری‌های متعدد اعتراف کرد.