افتتاح ۱۰ محصول فناورانه جهاد دانشگاهی

صبح امروز ۱۰ محصول فناورانه جهاد دانشگاهی با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهوری و طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در محل دانشگاه علم و فرهنگ افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم معاون اول رئیس جمهوری 3 طرح پژوهشی را از راه دور به طریق ویدیو کنفرانس افتتاح می‌کند؛ طرح خط تولید مته حفاری اهواز، خط تولید تور قفس پرورش ماهی در دریا درمجتمع تحقیقاتی البرز با همت جهاد دانشگاهی و خط تولید طراحی و ساخت بازوهای بارگیری دریایی ۲ در جزیره خارک، همچنین پروژه تولید آنتی بادی های درمانی دارو درمانگر گاما که برای پیشگیری و درمان بیماری اسهال در دام است، از دیگر طرح های رونمایی شده در این مراسم به شمار می رود.

دستیابی به فناوری ساخت جرم های ویژه نسوز بکار رفته در صنایع مختلف، دستیابی به فناوری نمک زدایی نفت خام، بومی سازی دانش فنی تولید آزمایشگاهی جنین از گاوهای اصلاح نژاد شده و ایجاد بانک جنین از نژادهای ارزشمند از دیگر طرح های رونمایی شده محسوب می شود.

توسعه دانش فنی و ساخت ماشین بازیافت و زیست پالایی پسماندهای نفتی، کسب فناوری تولید کربن فعال از قیر طبیعی و احداث واحد نیمه صنعتی با ظرفیت تولید ۱۰۰ تن در سال از دیگر طرح های رونمایی به شمار می رود.