بارش های نرمال تاثیری در جبران کمبود منابع آبی ندارد

صادق ضیاییان رئیس مرکز خشکسالی کشور درباره آخرین وضعیت بارش باران در کشور اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای مهر تا ۲۷ آذر، مجموع بارش‌های کشور ۸۳.۴ میلی متر بوده در حالی‌که این میزان مدت مشابه سال قبل ۲۸.۱ میلی متر و بلندمدت ۵۷.۶ میلی متر بوده است.

وی از رشد ۲۶ میلی متری بارش نسبت به دوره بلندمدت در بازار خبر‌ داد و گفت: این در‌حالی است که استان‌های سیستان و بلوچستان ۷۴ درصد، یزد ۳۸ درصد و اردبیل ۲۵ درصد نسبت به دوره بلندمدت بارش های کمتری دریافت کرده است.

ضیاییان با اشاره به اینکه بارش ها در مابقی استان ها نرمال و بیش از نرمال بوده است، بیان کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته در اکثر مناطق کشور بارش‌های نرمال و بیش از نرمال ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز خشکسالی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۳۵ درصد بارش های مورد نیاز کشور تامین شده است، بیان کرد: تا کنون استان ایلام بیش از ۸۰ درصد و خوزستان ۷۰ درصد بارش سالانه خود را دریافت کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به خشکسالی و کم بارشی طی ۱۵ سال اخیر، بارش های نرمال و بیش از نرمال در سال زراعی جدید نمی تواند تاثیری در جبران کمبود منابع آبی داشته باشد.