راه اندازی طرح خواهرخواندگی در وزارت آموزش و پرورش

سید محمد بطحایی نقش خیرین در توسعه آموزش و پرورش به ویژه در زمینه تخصیص تجهیزات آموزشی به این نهاد را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: نقش خیرین به اندازه‌ای در آموزش و پرورش پررنگ بوده است که در سال جاری ۵۰ درصد از کلاس‌های به بهره برداری رسیده کشور توسط خیرین ساخته شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی با اینکه هشت هزار کلاس درسی در سال جاری به بهره برداری رسیده است، افزود: با مشارکت چشمگیر خیران در این زمینه حدود چهار هزار کلاس در کشور ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت که این مهم نشان دهنده نقش موثر خیران در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش از بهره برداری دو هزار کلاس در کشور تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: مشارکت خیران در کلاس‌های در حال ساخت نیز ۵۰ درصد بوده و بر همین اساس از این تعداد کلاس در حدود هزار کلاس توسط خیران آماده بهره برداری و در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

راه اندازی طرح خواهرخواندگی در وزارت آموزش و پرورش

وی از راه اندازی طرح خواهرخواندگی در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در این طرح، هر خیر هزینه‌های جاری و تجهیزاتی یکی از مدارس مناطق محروم را متقبل می‌شود که با وجود استقبال خوب از این طرح، اما باز هم نسبت به ساخت و ساز مدارس، افراد کمتری در این طرح مشارکت داشتند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر نیاز واحد آموزشی در منطقه لتحر کاشان افزود: با بررسی شرایط حاکم ساخت مدرسه در این منطقه بیش از پیش احساس می‌شود و امید است با انجام امور قانونی و کارشناسی شاهد ساخت مدرسه در منطقه لتحر کاشان باشیم.