بارش برف سنگین در همدان

بارش برف سنگین که از ساعت ۱۳ امروز در استان آغاز شده مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده است، شهرداری همدان برای پیشگیری از حوادث احتمالی هیچ اقدامی، همچون برف روبی و با نمک پاشی معابر انجام نداده و متاسفانه این مسئله سبب وارد همدان خسارت‌های زیادی به شهروندان شده است.

غافلگیری مسئولان در خصوص ایجاد حداقل امنیت رفت و آمد در خیابان‌ها و بزرگراه های، موجب قفل شدن ترافیک در اکثر معابر و تصادفات بسیاری در این شهر شده است.

پلیس راه استان به خودرو‌های بدون زنجیر چرخ در جاده استان اجازه تردد نمی‌دهند.

سرهنگ رضا عزیزی، فرمانده پلیس راه استان در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در همدان گفت: عوامل مستقر در پاسگاه‌های پلیس راه و گشتی ها، اجازه تردد به خودرو‌های بدون زنجیر چرخ از جاده‌های این استان را نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: بارش برف سنگین در بیشتر نقاط این استان، سبب لغزنده گی اکثر محور‌های برون شهری شده است.

سرهنگ عزیری با بیان اینکه رانندگان پیش از سفر باید از سالم بودن وضعیت فنی خودرو، آج لاستیک، سیستم گرمایشی و برف پاک اطلاع کامل داشته باشند افزود: حتما قبل از آغاز سفر، با باز و بستن زنجیر چرخ آمادگی خود را برای مواقع ضروری امتحان کنند.

رییس پلیس راه استان همدان همچنین بر ضرورت پر بودن باک وسیله نقلیه، همراه داشتن لباس گرم و جیره خشک در سفر‌های برون شهری تاکید کرد و گفت: در صورت امکان شهروندان از سفر‌های غیرضرور خوداری کنند.

وی تصریح کرد: با آغاز طرح زمستانی پلیس، به جزء عوامل مستقر در پاسگاه‌های بین شهری، ۹۵ تیم پشتیبان نیز پیش بینی شده تا در صورت نیاز به محل‌های حادثه خیز اعزام و نسبت به تامین امنیت راه‌ها اقدام کنند.

سرهنگ حسین بشری، معاون اجتماعی پلیس استان نیز به خبرآنلاین گفت: رانندگان با هوشیاری و داشتن امکانات کامل در معابر شهری و بین شهری استان، تردد کنند.

وی لغزنده بودن سطح معابر شهری و بین شهری استان، و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را علت اصلی تصادفات اعلام کرد و افزود: شهروندان از تردد‌های غیرضرور در معابر استان خوداری کنند.