پلیس: مراقب کلاهبرداری با وعده پرداخت سود باشید!

سرهنگ محمد رضا اکبری اظهار داشت: اخیراً کلاهبرداران از طریق ارسال پیامک و درج آگهی در جراید، مطبوعات و فضای مجازی سعی در "جذب سرمایه‌های مردم با عنوان پرداخت سود خارج از عرف بانکی، لیزینگ خودرو و پیش فروش آپارتمان و ویلا" می‌کنند. وی افزود: این افراد پس از برقراری تماس تلفنی یا مراجعه حضوری شهروندان با استفاده از روش‌های متقلبانه سعی در فریب و اخذ سرمایه‌های آنان کرده و در فرصتی مناسب متواری می‌شوند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با تاکید بر افزایش سطح آگاهی و هوشیاری مردم، توصیه کرد: شهروندان به آگهی‌هایی در خصوص "وام فوری، فروش قسطی خودرو، پیش فروش آپارتمان، پرداخت سود و ... " که در جراید و فضای مجازی منتشر و یا در سطح شهر و یا معابر عمومی نصب می‌شود، اعتماد نکنند. وی تصریح کرد: درج آگهی در مطبوعات از سوی شرکت ها، مؤسسات و سایر مراکز دلیلی بر صحت و درستی مطالب عنوان شده و تأیید آن از سوی مراجع رسمی نیست. سرهنگ اکبری خاطرنشان کرد: تمام پیشنهاد‌های مربوط به پولدار شدن سریع و درآمد‌های وسوسه انگیز در پوشش فعالیت‌های اقتصادی و مالی مشکوک و قابل تردید است. وی همچنین به شهروندان توصیه کرد: مراقب پیامک‌هایی با محتوای پیشنهاد فروش سکه، عتیقه و یا برنده شدن در قرعه کشی و مسابقات رادیویی که مقدمه فریب و کلاهبرداری است، باشند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا تاکید کرد: شهروندان، اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبار سنج (cvv۲)، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق تلفن یا پیامک در اختیار هیچ کس قرار نداده و از واریز وجه به حساب فروشندگان کالا قبل از هرگونه معامله و مواجهه حضوری جداً پرهیز کنند.