پایانه‌های تاکسیرانی هوشمند می شوند

علیرضا قنادان با اشاره به استقرار ناوگان عملیات میدانی در زیرمجموعه نظارت هوشمند تاکسیرانی، اظهار کرد: نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی با سیستم ناوبری، اعمال جریمه و با دسترسی به دوربین‌های نظارتی در سطح شهر صورت می‌گیرد. بر این اساس، مشکلات احتمالی، گره‌های ترافیکی و مشکلات سرویس دهی رصد شده و در صورت تجمع مسافران اقدام عملیاتی مناسب انجام می‌شود. این امر به هم‌افزایی و آمادگی بیشتر برای سرویس‌دهی به شهروندان کمک می‌کند.

وی افزود: این ناوگان در گذشته به صورت نظارت محلی فعالیت داشت که در ساز و کار جدید بر مبنای پهنه بندی تهران و به صورت دقیق و هوشمند فعالیت خواهد کرد.

قنادان از هوشمندسازی پایانه‌های مسافربری تاکسیرانی خبر داد و افزود: از ۲ هفته پیش هوشمندسازی پایانه‌های تاکسیرانی با استفاده از دوربین‌های پلاک خوان برای کنترل ورود و خروج تاکسی‌ها به پایانه و سیستم RFID برای شیفت بندی تاکسی‌ها فاز پایلوت را سپری می‌کند.

به گفته وی؛ تاکنون هوشمندسازی در ۷ پایانه تاکسیرانی اجراشده و باقی پایانه‌ها نیز به‌تدریج هوشمند سازی خواهند شد. به این ترتیب از تمام توان خود برای نظارت هوشمند بهره می‌بریم تا شاهد کم‌ترین مشکل برای تردد شهروندان باشیم.