دانشگاه‌های پزشکی زیرمجموعه وزارت بهداشت می‌مانند

خانه ملت، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه "باید صرفا یک آموزش عالی داشته باشیم و تمام بخش‌های دیگر باید یا منحل شده یا در وزارت علوم ادغام شوند"، گفت: تمام موسسات و دانشگاه‌ها باید با ضوابط و استاندارد‌های آموزش عالی و وزارت علوم اداره شوند؛ حتی ایده آل آن است که همه این‌ها از نظر تشکیلاتی هم وابسته به وزارت علوم باشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که چرا با این ایده، همچنان در لایحه بودجه ۹۸ برای آن‌ها ردیف اعتباری در نظر گرفته شده است، توضیح داد: این حرف به آن معنی نیست که کار تحقیقات و آموزش عالی را در سایر واحد‌های آموزش عالی که مرتبط با دیگر وزارتخانه‌ها است، تعطیل کنیم.

نوبخت تاکید کرد: دولت برای اجرای این مهم نیاز به مجوز مجلس دارد؛ حکم تبصره ۲۱ نیز ناظر به آن است که همگی این موسسات و دانشگاه‌ها زیرمجموعه وزارت علوم باشند و مورد بازنگری قرار گیرند.

وی درباره گام عملی برای اجرایی شدن این موضوع گفت: در تبصره ۲۱ لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ که تقدیم مجلس شد، این موضوع پیش‌بینی شده است.

دانشگاه‌های پزشکی زیرمجموعه وزارت بهداشت می‌مانند

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت، توضیح داد: آن‌ها تحت ضوابط وزارتخانه بهداشت عمل می‌کنند؛ اما آن‌ها که در آموزش عالی غیرپزشکی هستند، دولت در تبصره ۲۱ مجوزی را از مجلس درخواست کرده که همه این‌ها را بازنگری کند تا آنچه برای وزارت علوم مناسب است، به همان ترتیب عمل شود.