اعلام شرایط جدید وام ضروری بازنشستگان

پرویز افشار در مورد آخرین وضعیت وام ضروری بازنشستگان گفت: مدیران صندوق بازنشستگی کشوری با پیگیری‌ها و هماهنگی‌هایی که با بانک صادرات انجام داد موفق شد 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای وام‌های بازنشستگان کشوری بگیرد که این یکی از مهمترین و بزرگترین اقدامات صندوق است یعنی چیزی حدود 40 تا 45 درصد افزایش اعتبار  را نسبت به سال گذشته داشتیم که این وام، وام 5 میلیون تومانی است. 

وی در مورد فرایند ثبت‌نام برای وام گفت: این امر از طریق صدا و سیما، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و وسایل ارتباط جمعی برای افرادی که در مرحله دوم ثبت‌نام می‌کنند، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

افشار گفت: نحوه ثبت‌نام هم نیاز به مراجعه حضوری نیست یکی از کارهای خوبی که اتفاق افتاد به سایت مراجعه کرده در آنجا ثبت‌نام انجام می‌گیرد و هیچ مدرکی نیاز ندارد و از ویژگی‌های این وام این است که بروکراسی اداری است که به صندوق بازنشستگی کشوری ورود می‌کنند.

افشار در مورد اینکه چه افرادی می‌توانند ثبت‌نام کنند گفت: در ارتباط با بحث واجدین شرایط ، متعاقباً اعلام خواهد شد.کسانی که کمترین وام دریافتی داشته‌اند، کسانی که کمترین حقوق دریافتی را داشته باشند اینها جزو اولویت‌ها هستند اما این بار شرایط دیگری را فراهم می‌کنند که افراد بیشتری ثبت‌نام کنند.

سخنگوی صندوق بازنشستگی کشوری در مورد اینکه ثبت‌نام تا چه زمانی ادامه دارد افزود: ثبت‌نام یک ماه است، بهمن ماه شروع می‌شود و برای شش ماه دوم ادامه دارد و پرداخت‌ها نیز از فروردین ماه شروع می‌شود.