سردار رحیمی: حادثه دانشگاه علوم تحقیقات عمدی نبود

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه همایش روسای پلیس تهران بزرگ و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از نظر افزایش امنیت در جامعه، در عالی‌ترین وضعیت امنیتی قرار داریم.

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه حوزه جرایم کاهش بسیار خوبی داشته است، گفت: در ماه اخیر دو باند سارق مسلح که قصد سرقت در بانک‌ها و طلافروشی‌ها را داشتند، قبل از اقدام‌شان زمین‌گیر شدند.

وی ادامه داد: در فضای مجازی بحث فراخوان تجمعی دشمنان زیاد است، اما ما اجازه فعالیت نمی‌دهیم.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه گذشته بالغ بر ۹ میلیون ۴۰۰ هزار تماس با ۱۱۰ داشتیم که حدود ۴.۵ میلیون تماس عملیاتی شده است، بیان کرد: ۸۰۰ واحد عملیاتی  و ۲ میلیون مشاور در حال فعالیت هستند.

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه ۸ درصد تماس‌ها نسبت به  سال قبل افزایش داشته است، گفت: مرکز فوریت‌های پلیس هزینه‌ای برای مردم‌ ندارد و خود پلیس به مخابرات پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۹۷ متعلق به شخص فرماندهی است، تصریح کرد: این سامانه نیز یک بخش خدماتی است و قادر به دریافت انتقادات، شکایات و یا حتی تقدیر از پلیس است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه ارتباطات خوبی با پلیس‌های دیگر کشور‌ها داریم، افزود: پلیس از کار‌های علمی که دیگران در حال انجام آن هستند، بهره می‌برد.

فرمانده انتظامی پایتخت تاکید کرد: ممکن است از نظر تجهیزات رایانه‌ای و نرم افزاری، از آن‌ها ضعیف‌تر باشیم، اما از نظر عملیاتی بهتر اقدام می‌کنیم.

وی در خصوص حادثه دانشگاه علوم تحقیقات گفت: ما بنابر درخواست وزارت علوم و مراجع ذی‌ربط مراجعه خواهیم کرد.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه حادثه دانشگاه علوم تحقیقات عمدی نبود، اظهار کرد: کار کارشناسی پلیس در رابطه با این حادثه تمام شد و نظرمان را به مراجع قضایی اعلام کردیم.