به گزارش افکار نیوز به نقل از تابناک؛ زیر مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه ریزیها قرار بود قطعه چهار اتوبان تهران- شمال تا شب عید امسال افتتاح شود، در بیان دلایل تاخیر در افتتاح این پروژه، گفت: کار اجرایی قطعه چهار به طول ۲۲ کیلومتر از چالوس تا مرزن آباد تقریبا تمام شده است اما رانش کار را خراب کرد.

علی نیکزاد، وزیر مسکن و شهرسازی درباره آخرین وضعیت اتوبان تهران – شمال، ابراز داشت: قرار بود که آخرین قطعه این اتوبان را تا شب عید افتتاح کنیم، اما در این مسیر رانش زمین پیش آمد که احتمالا روند کار را چند ماه به عقب بیاندازد.

نیکزاد با تاکید بر اینکه عملیات عمرانی در قطعه یک این اتوبان ادامه دارد، درباره سایر قطعات نیز تصریح کرد: در قطعه دو و سه به دنبال بخش خصوصی می‌گردیم تا با مشارکت بخش خصوصی کار را دنبال کنیم.

وزیر مسکن و شهر سازی در پاسخ به این سوال که تاخیر در بازگشایی قطعه چهار تا چه زمانی خواهد بود، تاکید کرد: کار اجرایی قطعه چهار به طول ۲۲ کیلومتر از چالوس تا مرزن آباد تقریبا تمام شده است اما رانش کار را خراب کرد.

وی تاکید کرد: در قطعه یک از حد فاصل تهران تا شهرستانک نیز کار اجرایی اتوبان تهران شمال بالغ بر ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

نیکزاد در پایان درباره استفاده از باجههای سنسوری اخذ عوارض در مسیر آزاد راه تهران - قم، عنوان کرد برنامه داریم که این عوارضیها در سایر اتوبانهای بین شهری نیز نصب و راه اندازی شود.