نصب گاردریل در واحد علوم و تحقیقات به زودی آغاز می‌شود

صالح اسکندری، رئیس سازمان رسانه دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به اینکه مطالعات کارشناسی شناسایی نقاط حادثه خیز واحد علوم و تحقیقات در مراحل پایانی است، گفت: عملیات اجرای نصب گاردریل در مسیر اتوبوس‌های دانشجویی به زودی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ایمن‌سازی مسیرهای واحد علوم و تحقیقات به دلیل استقرار برخی دانشکده‌ها در ارتفاع بالای 1800 متر یک امر ضروری است، افزود: هزینه ایمن‌سازی جاده ها کمتر از 5 درصد تاسیس تله کابین است و این امر یکی از الزاماتی است که هنگام تاسیس جاده باید به آن اولویت داده می شد.

رئیس سازمان رسانه دانشگاه آزاد با اشاره به مطالعات کارشناسی شرکت‌های پیمانکار برای شناسایی نقاط حادثه خیز برای نصب گاردریل و احداث سرعت‌گیر در واحد علوم وتحقیقات گفت: از سوی سرپرست واحد علوم و تحقیقات شرکت‌ها ملزم شدند تمامی مقررات ایمنی، استاندارد و مجوزهای لازم را از وزارت راه و شهرسازی اخذ کنند.

وی بر ضرورت انتقال بخش‌های آموزشی واحد علوم و تحقیقات به زیر ارتفاع 1800 متر تاکید کرد و گفت: بخش‌های ستادی و پژوهشی به ساختمان ‌ها و ابنیه‌هایی که بالای 1800 متر ساخته شدند منتقل می‌شوند.

اسکندری همچنین از استقرار و سرکشی مستمر نمایندگان کمیته ویژه پیگیری و معاونت پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در 6 بیمارستانی که مجروحین در آن مستقر هستند خبر داد و تاکید کرد: ارتباط رئیس دانشگاه به صورت حضوری از طریق نمایندگان ویژه و به صورت تلفنی مرتبا با خانوادهای مصدومین این حادثه برقرار است.

وی با بیان اینکه خانواده مصدومان این سانحه چه تعدادی که مرخص شدند و چه کسانی که روند بهبودی خود را در بیمارستان‌ها سپری می‌کنند به هیچ وجه نگران امتحانات خود نباشند، افزود: معاونت آموزش تدابیری برای برگزاری امتحانات این دانشجویان در وقت دیگر اندیشیده است.

به گزارش تسنیم، 4 دی ماه، واژگونی اتوبوس حمل و نقل در واحد علوم و تحقیقات 10 کشته و 25 مصدوم به جا گذاشت.