به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، حسن عباسی شامگاه چهارشنبه در سلسله جلسات سیاسی با شعار "انتخابات نهم، حماسه حضور" که در مسجد مهدویه کرج برگزار شد، اظهار داشت: مجلس آینده کشور بر اساس جناح بندی های سیاسی نیست بلکه بر پایه جناح های اقتصادی است.

وی گفت: مسئله جهان امروز الگوی اقتصادی است در حال حاضر فردی به درد مردم می خورد که بتواند برای امور اقتصادی مردم نسخه بپیچد، اگر فردی توانایی انجام چنین کاری را داشته باشد ثبات خود را برای ۵۰ سال آینده تضمین کرده است.

وی ادامه داد: کشور ایران همه نوع منابع اعم از زیرزمینی و رو زمینی را داراست پس علت ناکارآمدی آن چیست؟ یکی از علت های آن ضعف تقوا است که مردم کشور برخی از دعواهای سیاسی را مشاهده می کنند و از مناظره و دعوا نفرت پیدا می کند.

عباسی با بیان اینکه نظام سازی و سیستم، ارتباط معنی داری در درون اجزا و یک نظام دارد، اضافه کرد: اگر این اجزا با یکدیگر ارتباط داشته باشند خدمات ارائه می شود، به عنوان مثال خودرو پیکان دارای ۴۰۰ قطعه است، اگر یکی از این قطعه ها کار خود را به درستی انجام ندهد یا آن را برداریم دیگر خودرو کار نمی کند، نظام نیز اینگونه است، نظام اسلامی اجزایی دارد که در کنار هم باید خدمات ارائه کنند.

فوتبال ورزشی سیاسی است

تحلیلگر مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه نظام دو حزبی امروزه در همه جای دنیا مرسوم است، اظهار داشت: فوتبال ورزشی سیاسی است که در جامعه نظام دو حزبی را ایجاد می کند.

وی ادامه داد: امروزه در هر جامعه ای دو تیم آبی و قرمز، دو روزنامه، دو مجله و دو حزب اصلی وجود دارد به عنوان مثال در خود آمریکا دو روزنامه نیویورک تایمز واشنگتن پست و در ایران دو روزنامه اطلاعات و کیهان وجود دارد که هنوز کره وسط کیهان با رنگ آبی است، دو مجله جوانان و اطلاعات هفتگی و دو تیم استقلال و پیروزی نشان از نظام دو حزبی است که افراد مردم را در پشت این موارد با هیجان به جلو می برند و در نزدیک ایام انتخابات همان نظام دو حزبی و دو قطبی را اجرا می کنند.

عباسی با ذکر این سئوال که چرا هنگامی که زمان انتخابات فرا می رسد شرایط همچون فوتبال احساسی و هیجانی می شود، گفت: به دلیل اینکه بنیان ها غلط است و هنوز اسکلت همانند گذشته است که نمی توانیم جمهوری اسلامی را تبلیغ کنیم.

وی گفت: راه جمهوری اسلامی در مسئله انرژی هسته ای راه بدون برگشت است و رشد و پیشرفتهای خیلی خوبی را در ایران شاهد بوده ایم.

تحلیلگر مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه جمعیت دانشجویان کشور از ۱۵۰ هزار نفر به چهار میلیون و ۱۰۴ هزار نفر رسیده است، اضافه کرد: ایران طی سال های اخیر رشد و پیشرفت های خیلی خوبی داشته است که باید سرعت این پیشرفت را افزایش دهیم.

وی افزود: مردم در هیچ دوره در انتخاب اشتباه نکرده اند بلکه در برآوردها اشتباه کرده اند اما مردم همیشه سربلند بوده اند.

عباسی ادامه داد: امام راحل مردم را باور داشتند و همواره بر میزان رای مردم تاکید داشتند و مقام معظم رهبری نیز اینگونه است.