راز قتل مادر و دختر با رد راننده پیکان سواری برملا شد

رسیدگی به این پرونده از اوایل هفته گذشته و همزمان با کشف پیکر خونین دو زن در کنار جاده رشت در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

یکی از ساکنان منطقه که موضوع را به پلیس خبر داده بود، گفت: صبح در حال رفتن به محل کارم بودم که در حاشیه جاده‌ای نزدیکی شهر جسد دو زن را دیدم و بلافاصله به پلیس خبر دادم.

کارآگاهان در نخستین بررسی‌ها دریافتند هر دو زن لباس رسمی به‌تن داشته‌اند، بنابراین مشخص بود که این جنایت بیرون از خانه رخ داده است. از سوی دیگر وضعیت ظاهری اجساد به گونه‌ای بود که احتمال داده می‌شد ساعاتی طولانی از ماجرای قتل آن‌ها گذشته باشد. بدین ترتیب با هماهنگی‌های انجام گرفته از سوی پلیس، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان به‌همراه گروهی از کارشناسان پزشکی قانونی در محل حضور یافته و بررسی درباره چگونگی قتل آغاز شد.

با توجه به اینکه هر دو قربانی حادثه با اصابت ضربات جسم سخت و ضربات متعدد کارد به قتل رسیده بودند و از آنجا که هیچ یک مدرک هویتی همراه نداشتند، به دستور بازپرس ویژه قتل اجساد برای تعیین علت و زمان دقیق مرگشان به پزشکی قانونی انتقال داده شد. در حالی که تجسس‌های پلیسی برای ردیابی و شناسایی هویت قربانیان حادثه ادامه داشت، آنان دریافتند اجساد متعلق به یک مادر و دختر ۳۸ و ۱۳ ساله است.

با به‌دست آمدن این سرنخ تحقیقات ادامه یافت و پلیس چند روز بعد رد یک راننده پیکان را در این جنایت پیدا کرد. در بررسی‌ها مشخص شد این مادر و دختر از مدتی قبل با راننده یک خودروی پیکان سواری آشنا شده و برای رفت و آمدشان از این خودرو استفاده می‌کردند.

پلیس عملیات نامحسوسی را برای شناسایی خودروی پیکان و راننده‌اش در دستور کار قرار داد تا اینکه مسیر رفت و آمد این خودرو در نزدیکی محل سکونت دو قربانی حادثه شناسایی و راننده ۵۶ ساله به‌عنوان مظنون به قتل طی عملیاتی غافلگیرانه بازداشت شد.

این متهم وقتی برای بازجویی به اداره آگاهی رشت منتقل شد، ابتدا منکر آشنایی با این مادر و دختر بود، اما وقتی در ادامه راه با ارائه دلایل و مستندات پلیسی روبه‌رو شد لب به اعتراف گشوده و پرده از راز جنایتی هولناک برداشت.

وی در جریان اعترافات خود به مأموران گفت: سه ماه قبل بود که در مسیر ترددم این مادر و دختر را سوار کرده و با آن‌ها آشنا شدم. از آن روز به بعد بار‌ها آن‌ها برای رفتن به مکان‌های مختلف از خودروی من استفاده کرده بودند. در شب حادثه آن‌ها را سوار خودروی خود کردم، اما در بین راه سر موضوعی با هم بحثمان شد. عصبانی شدم و کنترلم را از دست دادم. ناگهان با دمبل سه کیلویی که داخل ماشینم داشتم ضرباتی به سر هر دو آن‌ها وارد کردم و بعد برای اینکه از مرگشان اطمینان پیدا کنم، با چاقو نیز چند ضربه زدم. سپس جسد‌ها را به حاشیه جاده‌ای خلوت برده و مدارک شناسایی آن‌ها را برداشته و سپس همانجا رهایشان کردم.

سرهنگ رحیم شعبانی رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در این باره گفت: متهم پس از تکمیل پرونده به دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان رشت اعزام و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.