بارش برف در تبریز باعث ۱۸۰ تصادف شد

سرهنگ ناصر میکائیلی افزود: خوشبختانه تا این لحظه تصادفات رانندگی در سطح شهر تبریز منجر به خسارت جرحی و مصدومیت رانندگان، سرنشینان و عابران پیاده نشده است.

وی با اشاره به اینکه بارش برف همراه با برودت هوا باعث یخبندان سطح خیابان ها شده است، اظهار داشت: به همین دلیل حساسیت رانندگان وسایل نقلیه بیشتر شده و با سرعت پایین تر در خیایان ها تردد می کنند که این امر باعث نبود تصادفات جرحی شده است.

میکائیلی با تاکید بر اینکه هم اکنون رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای عبور و مرور در خیابان های تبریز بیش از پیش ضروری است، یادآوری کرد: در حال حاضر به دلیل ادامه بارش برف و برودت هوا تردد وسایل نقلیه و خودروها در خیابان ها تنها با زنجیر چرخ ممکن است و لازم است رانندگان به این مورد ایمنی توجه کنند.

وی ادامه داد: در شرایط آب و هوایی زمستانی که همراه با بارش برف و یخ بندان است، استفاده از زنجیر چرخ تنها منحصر به جاده ها نیست و باید رانندگان از این وسیله ایمنی در رانندگی درون شهری نیز استفاده کنند.

میکائیلی به رانندگان وسایل نقلیه در تبریز توصیه کرد، ضمن رعایت مقررات رانندگی، از سالم و نو بودن لاستیک های خودروی خود مطمئن شوند، برف پاک کن های خود را تمیز نگه داشته و از سفرهای درون شهری غیرلازم به شدت خودداری کنند.

وی اضافه کرد: رانندگانی که مهارت و تجربه لازم در شرایط آب و هوایی زمستانی را ندارند از حضور در خیابان های تبریز اجتناب کنند.