مهم‌ترین حمله سایبری 2019 ثبت شد

به نظر می رسد یک رکورد جدید در دنیای هک ثبت شده است، چرا مجموعه ای عظیم از آدرس ایمیل و گذرواژه های افراد به صورت نقض داده در مجموعه # 1منتشر شد.

به نظر می رسد که داده ها از یک منبع، سایت یا شرکت منحصربفرد نیستند، اما اکثر این حساب های ایمیلی از مجموعه ای از رمزهای عبور نخ نما شده و قدیمی استفاده کرده اند. به طور دقیق تر یک پایگاه داده عظیم حاوی 772،904،991 آدرس ایمیل منحصر به فرد و بیش از 21 میلیون رمز عبور منحصر به فرد اخیرا در یک انجمن هک آنلاین ارسال شده است.

این هک برای اولین بار توسط تروی هانت از سایت امنیتی هک گزارش شده است که از مجموعه ای از 2 هزار پایگاه جمع آوری داده ها سرقت شده است. البته به نظر می رسد داده های سرقتی با هدف فروش سرقت نشده اند اما به هر ترتیب افشای اطلاعات حساب های ایمیل برای هیچ کاربری جذاب نیست.

مجموعه # 1 یکی از بزرگترین نقض های داده در تاریخ است، شاید بتوان رقیب این نقض امنیتی را یاهو دانست که طی دو سال گذشته بالغ بر 3 میلیارد کاربر را نقره داغ کرد.

به نظر می رسد برای کشف این که هک شده اید یا نه راه سختی در پیش ندارید تنها کافی است به وب سایتی با نام I Have Been Pwned رفته و سپس به برگه «رمزهای عبور» در بالای صفحه ی بروید و هر کلمه عبوری را که برای ایمیل های خود استفاده کرده اید تایپ کنید و اگر با گزینه "دیده شده" رو به رو شدید هر چه سریعتر رمز خود را تغییر داده یا دیگر از ایمیل خود استفاده نکنید.

هنگامی که در این وب سایت بررسی می کنید که آیا ایمیل شما بخشی از مجموعه داده شماره 1 است، احتمالا سایت هایی را مشاهده می کنید که در آن حساب هایی را دارید که در گذشته هک شده اند. اگر قبلا رمز عبور خود را در این سایت ها تغییر نداده اید، باید هر چه سریعتر این کار را انجام دهید.