آغاز نام نویسی انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش

امیر علی نعمت‌الهی قائم‌مقام و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش در برنامه تلویزیون پرسشگر درباره برگزاری انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: از امروز انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش برای ورود سه فرهنگی به این شورا آغاز می‌شود، اکنون ۲۳ عضو حقیقی و حقوقی شامل رئیس جمهوری، وزیر آموزش و پرورش و بعضی از وزرا عضو آن هستند.

ورود فرهنگیان به شورای عالی آموزش و پرورش ابتکار وزیر بوده است

وی ادامه داد: ورود فرهنگیان به شورای عالی آموزش و پرورش ابتکار وزیر بوده است و تاکنون چنین موضوعی را شاهد نبودیم.

نعمت‌الهی به شیوه برگزاری این انتخابات هم اشاره کرد و گفت: از امروز تمام افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد با ۱۲ سال سابقه کار و حداکثر ۳۱ سال سابقه فعالیت در مدارس می‌توانند به پرتال آموزش و پرورش مراجعه و برای کاندید شدن در شورا اقدام کنند.

آغاز فعالیت ۱۴۷ منتخب استانی با حکم رئیس جمهور در شورای عالی آموزش و پرورش

قائم‌مقام و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش افزود: تاکنون ۱۲۵ هزار نفر واجد الشرایط بوده‌اند و همچنان فرایند نام نویسی ادامه خواهد داشت تا در نهایت ۱۴۷ منتخب استانی در هفته‌های آتی با حکم رئیس جمهور به فعالیت بپردازند.

وی تصریح کرد: در این انتخابات تنها همکاران شاغل در مدارس دولتی امکان شرکت دارند و توزیع آنها در استان‌ها در مواردی ۳ نفر و در مواردی با انتخاب ۶ نفر خواهد بود که حداقل یکی از این افراد باید از بانوان باشند.