طرح ۳ سئوال از وزیر علوم و ۲ سئوال از وزیر آموزش و پرورش

سیدحمایت میرزاده در تشریح نشست امروز (یکشنبه یکم دی) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: نشست امروز با حضور دو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد که به جهت پاسخگویی به سئوال نمایندگان این دو وزیر در نشست امروز حاضر شدند.

فرصت دو هفته‌ای زاهدی به وزیر علوم

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: سئوال نخست از وزیر علوم توسط بیت الله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس درباره علت تعطیلی دانشگاه فرش هریس بود که با توضیحات وزیر وی قانع شد. همچنین محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان، راور در مجلس نیر درباره ضعف دانشگاه پیام نور، عزل نصب‌ها و منطقه‌ای کردن این دانشگاه سئوال داشت که پس از استماع پاسخ وزیر ۲ هفته مهلت به وزارت علوم داده شد تا تصمیم‌گیری در این باره به دو هفته دیگر موکول شد.

وی یادآور شد: سومین فقره سئوال از وزیر علوم نیز توسط محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس، بشرویه در مجلس مطرح شد که این سئوال درباره علت عدم توجه به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق کمتر توسعه یافته بود که وی نیز از طرح سئوال خود منصرف شد. ضمن اینکه، ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس نیز برای طرح سئوال خود در کمیسیون حضور نیافت.

میرزاده افزود: در بخش دیگری از نشست امروز که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس نیز از طرح سئوال خود منصرف شد و علی وقف چی نماینده زنجان در مجلس نیز سئوالی در خصوص مسائل معیشتی معلمان مطرح کرد که با توجه به اینکه مشابه چنین طرحی در کمیسیون و وزارتخانه مطرح است، طی دو هفته برنامه‌های آموزش و پرورش را بررسی و نتیجه نهایی درباره قانع شدن یا نشدن نماینده سئوال کننده اعلام می‎شود.

مهلت سه هفته‌ای به آموزش و پرورش برای ارائه مستندات

وی افزود: سئوال دیگر از وزیر آموزش و پرروش را جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس مطرح کرد که درباره مدارس استثنایی، مشکل نیروی انسانی و زیرساخت‎‌ها و امکاناتش همچنین درباره سازمان دانش آموزی و سرانه دانش آموزی بود که مقرر شد طی سه هفته با ارائه مستندات از سوی آموزش و پرورش اعلام کند درباره سئوالات مطروحه قانع شده است یا خیر.

اعزام تیمی از آموزش و پرورش به مناطق زلزله زده کرمانشاه

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: همچنین در بخش پایانی نشست امروز نیز شهاب نادری نماینده مردم اورامانات گلایه‌هایی از وضعیت مدارس زلزله زده داشتند که قرار شد هیأتی از مسئولان حوزه نوسازی مدارس آموزش و پرورش در منطقه زلزله حضور یابند.