به قاچاقچیان و خرده‌فروشان مواد مخدر اجازه جولان نمی دهیم

 سردار اشتری فرمانده ناجا در نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: در جلساتی که محضر فرماندهی معظم کل قوا با موضوع آسیب‌های اجتماعی بودیم، ایشان اولویت اول آسیب‌ها را اعتیاد عنوان کردند، لذا در حقیقت تمام فرآیند‌هایی که به اعتیاد ختم می‌شود مد نظر است.

وی افزود: تأثیری که ورود موادمخدر در کشور دارد، بسیار مخرب است. کشور همسایه ما بزرگترین تولیدکننده موادمخدر دنیا است و از زمانی که آمریکایی‌ها وارد افغانستان شده‌اند کشت خشخاش و تولید موادمخدر چند برابر شده است و بخش قابل توجهی از این مواد هم به سمت کشور ما می‌آید.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی ایران نیرو‌های نظامی و انتظامی مبارزه محکمی را داشته‌اند که در همین مسیر بیش از چهار هزار شهید در راه مبارزه با موادمخدر داده‌ایم، در حقیقت جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با موادمخدر است و نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی پرچمدار تحقق این مهم است.

سردار اشتری با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با موادمخدر انجام داده‌ایم، تأکید کرد: نیرو‌های انتظامی مأموریت‌های خود را به خوبی انجام می‌دهند و روند رو به رشدی داریم، البته باید برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم پیشگیری و مقابله را تقویت کنیم.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لزوم بهره‌گیری از روش‌هایی که بتواند با کمترین هزینه بیشترین تأثیر را داشته باشد، گفت: بالاترین سرمایه ما نیروی انسانی است و کاهش هزینه نیز به منظور همین بخش است که نیرو‌های ما حفظ شوند و تعداد شهدا را در عرصه مبارزه با موادمخدر کاهش دهیم. باید از تکنولوژی و تجهیزات روز استفاده کنیم تا کمترین خسارت به نیرو‌های انسانی وارد شود.

وی افزود: بهره‌گیری از پهباد‌ها در مبارزه با موادمخدر حرکت خوبی است که می‌تواند هزینه نیروی انسانی را کاهش دهد. قطعا موضوع مورد اهمیت دیگر اشراف اطلاعاتی است که بدون آن نباید مأموریتی را انجام داد، لذا پیوست‌های اطلاعاتی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سردار اشتری با تأکید بر لزوم آگاه‌سازی مردم افزود: هرچه می‌توانیم باید آگاه‌سازی به خانواده‌ها و جوانان را افزایش دهیم. خوشبختانه پلیس مبارزه با موادمخدر روند رو به رشدی داشته، لذا از سردار زاهدیان برای تلاش‌های‌شان تشکر می‌کنم کار‌های زیربنایی خوبی انجام شده و باید تقویت شود.