کمک های خیرین  ۴ زن زندانی از اعدام را نجات داد

دریانی رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران در مراسم رهایی ۴ نفر از محکومان به قصاص نفس که امروز (چهارشنبه سوم بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: امروز با همت خیرین شاهد رهایی این تعداد از زندانیان محکوم به قصاص نفس از ندامتگاه شهرری هستیم.

وی افزود: این ۴ بانو مدت‌ها بود که به دلایل گوناگون در زندان تحمل کیفر می‌کردند که امروز با تلاش خیرین و مدیرکل زندان‌های تهران و رئیس کل دادگستری استان تهران در تلاش هستیم که از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگردند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران گفت: ۱۴ زندانی محکوم مالی نیز تا پایان سال جاری از زندان آزاد و به آغوش خانواده باز می‌گردند.

وی ادامه داد: امیدواریم روزی فرا رسد که دیگر زندانی محکوم مالی در زندان‌ها نداشته باشیم و تمام اهتمام سازمان زندان‌ها مصروف به زندانیانی باشد که برای جامعه خطرناک هستند.

شناسایی تعدادی از زندانیانی که به دلیل مشکلات مالی امکان پرداخت دیه ندارند

در ادامه این مراسم مصطفی محبی مدیرکل زندان‌های تهران نیز اظهار کرد: با تلاش همکاران، مددکاران و قضات تعدادی از زنانی که در زندان به لحاظ بدهی مالی و پرداخت دیه امکان آزادی آنان بود، اما به دلیل مشکلات مالی امکان پرداخت نداشتند، شناسایی شدند و با دعوت از خیرین و تلاش‌های رئیس کل دادگستری استان تهران و شورا‌های حل اختلاف نتیجه آن بر این شد که موجبات آزادسازی این تعداد از زندانیان فراهم شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم در آستانه سال نو این تعداد از زندانیان از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگردند.

در ادمه این مراسم اسماعیلی امام جمعه قرچک نیز ضمن تقدیر از کمک‌های خیرین و شورا‌های حل اختلاف گفت: یکی از مهمترین وظایف ما به عنوان پیرو شیعه اهل بیت (ع)، تبعیت از سنت حسنه پیغمبر (ص) و توصیه‌های خاص ایشان است.

اسماعیلی بیان کرد: در آستانه پیروزی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم، انقلابی که با هدف تحول فرهنگی اخلاقی به پیروزی رسید و به لطف الهی و رهبری امام عظیم الشأن و هدایت مقام معظم رهبری و خون‌های مقدس شهدا درخت انقلاب درحال باروری است که بهره آن نه تنها در داخل بلکه در تمام عالم مشهود است.