بازگشایی محور کندوان

فرمانده پلیس راه مازندران از بازگشایی محور کندوان که به دلیل بارش برف مسدود شده بود خبر داد.

سرهنگ پاسدار علی‌رضا قدمی اظهار داشت: محور کرج - چالوس محدوده پیچ سرهنگ امروز به دلیل ریزش بهمن مسدود شده و دقایقی پیش با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد و تردد در آن جریان دارد.

وی افزود: هم اکنون وضعیت جوی مناطق استان ابری و در ارتفاعات به صورت بارش باران و برف است که سفر‌های غیرضرور به مناطق کوهستانی استان باید خودداری شود.

قدمی با اشاره به اینکه محور‌های هراز و سوادکوه لغزنده و مه آلود است، تصریح کرد: فعالیت‌های دریایی از بامداد سه شنبه این هفته به مدت دو روز متوقف شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران نیز به مسافران و گردشگران مناطق‌های کوهستانی و جنگلی توصیه کرد از سفر غیر ضروری به این مناطق پرهیز کنند.

غلام‌علی فخاری اشرفی با بیان اینکه مسافران و گردشگران زمستانی زیادی برای دیدن نقاط کوهستانی و جنگلی در فصل سرد سال به این استان سفر می‌کنند، افزود: برخی از این گردشگران به دلیل آگاهی نداشتن به فنون و آموزش لازم برای این منظور در مناطق کوهستانی و جنگلی گم می‌شوند.

وی افزود: ۱۳۱ مورد گزارش گم شدگی افراد در مناطق کوهستانی و جنگلی در ده ماه گذشته به سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر استان گزارش شده است.

فخاری گفت: در این مدت امداگران جمعیت هلال احمر مازندران موفق به نجات ۳۸۷ نفر در جنگل‌ها و مناطق کوهستانی استان شدند. بیشتر این افراد در مناطق کوهستانی دماوند، علم کوه کلاردشت، کوه‌ها و مناطق جنگلی سوادکوه، نور و چمستان مفقود شدند.

وی با بیان اینکه دو روز آینده شاهد سامانه بارشی سرد و برفی در مناطق کوهستانی و جنگلی ارتفاعات استان خواهیم بود، گفت: مسافران و گردشگران زمستانی از مسافرت‌های غیر ضروری در این مناطق پرهیز کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران افزود: مسافران در هنگام تردد در مسیر‌های کوهستانی و برف گیر به هشدار‌ها و توصیه‌های هواشناسی و مرکز مدیریت راه‌های استان توجه کنند و تجهیزات گرمایشی، غذای گرم، آب، زنجیر چرخ و سوخت کافی به همراه داشته باشند.

فخاری گفت: افرادی در هنگام گرفتار شدن در برف و کولاک مناطق کوهستانی و جنگلی استان می‌توانند با سامانه ۱۱۲ ندای انداد هلال احمر مازندران تماس بگیرند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران افزود: تور‌های مسافرتی بدون آشنایی به شرایط آب و هوایی و همچنین تجهیزات کوهنوردی در مازندران مبادرت به برپایی تور‌های طبیعت گردی و کوهنوردی می‌کنند.