به گزارش افکار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،تغییر مکان قرارگیری اشیاء مختلف ، تعویض اشیاء و یا رنگ کردن آنها می تواند تغییرات زیادی را در ظاهر خانه ایجاد کند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با راه هایی ساده و ارزان قیمت برای تغییر دکوراسیون منزل آشنا کنیم.

پرده ها و کرکره ها
پنجره ها بخش مهمی از فضای موجود در اتاق را به خود اختصاص می دهند. باید توجه کرد که نقش اصلی پنجره در خانه منتقل کرد نور به داخل اتاقها و روش کردن فضای خانه ها است. در زمان انتخاب پرده نکته مهم جنس پرده نیست. بلکه مهم انتخاب پرده ای با رنگ مناسب است که دارای تناسب با رنگ پنجره و دیوارهای اتاق باشد. در این صورت شما یک توازن مناسب بین رنگ های موجود در اتاق را دارید.

استفاده از فضاهای خالی
در بسیاری از اتاق ها و مکان های موجود در خانه فضاهای خالی زیادی وجود دارد. مکان هایی مثل روی میز ها، بر روی پیش خوان از جمله مکان هایی هستند که معمولا فضای خالی زیادی دارند. شما می توانید این فضاهای خالی را با انواع مجسمه های دست ساز، شمع های ساخت شده در خانه یا سایر انواع وسایل دست ساز پر کنید.

رنگ آمیزی دیوارها
یک راه دیگر برای اضافه کردن یک حس خوب و زیبایی به منزل مسکونی شما استفاده از رنگ است. استفاده از رنگ این جا به معنی نقاشی کامل دیوارها نیست. بلکه شما می توانید با استفاده از اسپری و قلم های کوچک بخش های خاصی از دیوارهای اتاق را رنگ آمیزی کنید. در صورت استفاده از ترکیب رنگ صحیح شما در نهایت دیواری زیباتر و منظره ای آرامش بخش تر خواهید داشت.

چیدن درست قفسه ها
در تمامی منازل قفسه هایی برای چیدن وسایل مختلف وجود دارد. این قفسه ها می تواند در مکان های مختلفی در منزل مثل آشپزخانه یا کناره اتاق پذیرایی قرار گرفته باشند. بایستی توجه کرد که رعایت نظم و ترتیب در چیدن صحیح این قفسه ها می توانید به نمایی مطلوب تر و چشم نواز تر برسید.

تزئین مبلمان
امروزه انواع مبلمان در قیمت های مختلف در بازار وجود دارد. اما این خیلی مهم نیست که شما حتما از انواع گران قیمت مبلمان را تهیه کنید. شما می توانید یک دست مبلمان ساده چوبی را با قیمتی مناسب تهیه کرده و با کمک خلاقیت و هنر دستی آن را تزیین کنید. این مبلمان می تواند برای سالها به شما و میهمانانتان سرویس بدهد.

استفاده از گیاهان
شما می توانید با کمترین هزینه ممکن گلدان های بسیار زیبایی را تهیه کرده و در منزل خود مستقر کنید. شما با نگاه داری صحیح از این گیاهان می توانید در تمام مدت سال از وجود گیاهانی سالم و سرسبز و شاداب لذت ببرید. وجود این گیاهان به عنوان موجوداتی زنده در محل زندگی شما علاوه بر تغیر شکل ظاهری و دکوراسیون محل زندگی شما، با تصفیه هوای محل نقشی مثبتی در سلامتی شما نیز خواهد داشت.