مدارک فنی و حرفه‌ای بین‌المللی می‌شود

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس در قم، کوروش پرند عصر امروز در گردهمایی آموزشگاههای فنی و حرفهای استان قم که در مرکز همایشهای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به تلاش این سازمان برای بین المللی کردن مدارک فنی و حرفهی اظهار داشت: در زمینه بین المللی کردن مدارک سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور گامهای موثری برداشتهایم و نتایج خوبی را در سال ۹۱ در این بخش مشاهده خواهیم کرد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای بحثپوشش بیمه تامین اجتماعی کارکنان آموزشگاه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ضرورت حمایت بیمه‌ای از این قشر را مورد تاکید قرار داد و افزود: تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم که بتوانیم این مهم را اجرایی کنیم و امیدواریم که مجلس نیز حمایت لازم را داشته باشد.

وی نگاه آموزشی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و به تبع آن آموزشگاه‌های آزاد را ضروری دانست و تاکید کرد: در گذشته نگاه آموزشی به این سازمان وجود نداشته است، ولی در شرایط کنونی این نگاه تغییر کرده و امیدواریم که دیگر نهادها نیز در تصمیم‌گیری‌های خود این نگاه را مد نظر قرار دهند.

پرند از مذاکره با پرداخت تسهیلات به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خبر داد و خاطرنشان کرد: در خصوص پرداخت تسهیلات با صندوق مهر امام رضا مذاکراتی انجام داده‌ایم و قرار شده که وامی در اختیار آموزشگا‌ه‌های آزاد قرار گیرد و این شرایط مهیا شده است.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: البته آموزشگاه‌های آزاد نیز باید در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی افزود: مشکل اساسی آموزشگاه‌های آزاد تعدادی از ارگان‌هایی هستند که جایگاه آموزش مهارتی غیر رسمی را نداشته و یا در رشته‌های غیر مرتبط فعالیت می‌کنند.

پرند یادآور شد: این ارگان‌ها نباید به صورت موازی در این رشته‌ها فعالیت داشته باشند و باید پیگیری‌های لازم انجام شده و قوانین به نحوی اجرا و تدوین شود که دستگاه‌هایی که متولی این آموزش‌های مهارتی نیستند از موازی کاری خودداری کنند.

وی به برگزاری مسابقات ملی مهارت کشور از ۲۹ بهمن تا دوم اسفند ماه اشاره کرد و گفت: این مسابقات در حال حاضر از سوی در ادارات کل استان‌های البرز و تهران در ۲۶ حرفه در حال برگزاری است.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به بازدید امروز خود از این مسابقات گفت: در زمینه برگزاری این مسابقات تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و امسال ۴۹۱ نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند که ۴۳۴ نفر مرد و ۵۷ نفر زن هستند.

وی ایجاد نمایشگاه‌های تخصصی، عمومی و مهارتی، برنامه ریزی برای بازدید صاحبان صنایع و گروه‌های دانش‌آموزی و… را از جمله ویژگی‌های این دوره از مسابقات ملی مهارت عنوان کرد و گفت: این مسابقات با هدف انتخاب تیم ملی مهارت برگزار شده است و این تیم در سال ۲۰۱۳ در کشور آلمان حضور پیدا خواهد کرد.

پرند با اشاره به موفقیت ایران در مسابقات مهارت در سطح بینالمللی در سال گذشته گفت: ایران در سال ۲۰۱۱ در مسابقات بینالمللی مهارت رتبه ششم را به خود اختصاص داد.