به گزارش افکار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی، هوندا سیویک چندی است که همیشه در صدر جدولهای مختلف جابجا میشود ولی بهترین صدر جدولی که توسط این خوردو کسب شده است درباره مقدار مواد شیمیایی بکار رفته در این خودرو است.

موسسه تحقیقاتی اکولوژی‌سنتر طی یک پژوهش که در وب‌سایت HealthyStuff. org منتشر شده است خودروی هوندا سیویک را در صدر فهرست ۲۰۰ خودروی پاک این موسسه در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ قرار داده است.

این آزمایش بر روی مواد شیمیایی بخش‌های خارج از سوخت ماشین همچون فرمان، داشبورد و صندلی است و در حقیقت منظور ما همان مواد شیمیایی است که منجر به استشمام بوی تازگی در خودرو نو خریداری شده است که باعثلذت خریداران نیز می‌شود.

جف گارهات مدیر این پروژه در این مورد می‌گوید: ”تحقیقات نشان می‌دهد که فضای داخلی خودروها دارای یک ترکیب منحصر به فرد از مواد شیمیایی است که منجر به آزاد شدن گازها در فضای کوچک خودرو می‌شود “.

او در ادامه می‌گوید: “از آنجا که مواد شیمیایی کنترل شده نیست بنابراین مصرف کنندگان هیچ راهی برای دانستن خطرات آنها ندارند و آزمایشات ما برای آگاه کردن مشتریان از این خطرات و تشویق تولید کنندگان به استفاده از جایگزین‌های ایمن و بهتر است”.

گفتنی است که بعد از هوندا سیویک ،تویوتا پریوس، هوندا CR-Z، آئودی S۵و& قرار دارندو در پایین لیست یعنی خطرناکترین خودرو از لحاظ مواد شیمیایی بکار رفته در آن میتسوبیشی اوت لندر قرار گرفته است.