بصیرت: زوج و فرد را به مانند سوئد و انگلستان برای مردم پولی کردیم

 میثم بصیرت رییس مرکز مطالعات شهر تهران ضمن بیان این مطلب گفت: کار کارشناسی این طرح از تیرماه سال جاری آغاز و دانشگاه تربیت مدرس در اجرای این طرح مطالعاتی مشارکت داشته است.

وی افزود: محدوده حلقه دوم طرح ترافیک که برای کنترل آلودگی هوای شهر تهران بر اساس پلاک‌های زوج و فرد خودرو‌ها طراحی و اجرا شده بود پس از گذشت ۱۳ سال دیگر کارایی لازم را نداشت.

بصیرت خاطرنشان کرد: در مطالعه طرح جدید از تجربیات بینالمللی از جمله کشور‌هایی یونان، چین، کلمبیا، سوئد، انگلیس و چند کشور دیگر استفاده شده است.

وی تأکید کرد: در نگارش این طرح نظرات شهروندان تهرانی به طور کامل مد نظر قرار گرفته و خواست آن‌ها نیزدر تدوین طرح لحاظ شده است.

رییس مرکز مطالعات شهر تهران گفت: این طرح پس از تدوین در دستور کار شورای ترافیک تهران قرار گرفت و پس از بررسی‌های کارشناسی طولانی در نهایت با حضور شهردار تهران، نماینده وزارت کشورو نماینده استانداری تهران و رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: لایحه قیمت‌گذاری عوارض محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده است و برای رعایت حال شهروندان در سفر‌های تحصیلی و ... از تیرماه ۹۸ اجرایی خواهد شد.

رییس مرکز مطالعات شهر تهران تصویب این لایحه در زمان مقرر را یکی از نشانه‌های بارز به اجرا درآمدن نتایج پژوهش‌های مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران دانست.