مدارس 21 بهمن ماه تعطیل است؟

امیرعلی نعمت‌الهی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی، درباره وضعیت فعالیت مدارس برای روز یکشنبه ۲۱ بهمن ماه ۹۷ که بین ۲ تعطیلی تقویم رسمی کشور قرار دارد، اظهار کرد: روز یکشنبه مدارس همانند روز‌های عادی برقرار است و دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی ما در مدارس حاضر خواهند شد و فعالیت همچون روز‌های گذشته ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در تقویم رسمی کشور، روز‌های تعطیل وجود دارد و از طرفی تقویم آموزشی بر مبنای این شرایط برنامه‌ریزی شده است، هرگونه تعطیلی دیگری باعث خدشه وارد کردن به روز‌های تدریس خواهد شد.

نعمت‌الهی بیان کرد: به جز روز‌های بسیار اضطراری و تعطیلات موجود در تقویم رسمی کشور، فعالیت نداشتن مدارس به دلیل مسائلی همچون بین‌التعطیلین علاوه‌ بر آسیب به فرآیند تدریس در هزینه‌ها و نظم کاری هم اختلال ایجاد می‌کند.

سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی تصریح کرد: ساماندهی وضعیت فعالیت مدارس به جلوگیری از تعطیلات بدون توجیه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و این موضوع حتی باید در روز‌های مربوط به تعطیلات رسمی کشور هم مورد توجه باشد تا این تعطیلات به فعالیت‌ها لطمه نزند.