موفقیت‌های مددجویان کمیته امداد در حوزه‌های مختلف

حجت‌الاسلام حسین احمدیان  درباره اقدامات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) 130 مرکز فرهنگی و بیش از 100 خوابگاه در سراسر کشور دارد که دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش از امکانات آموزشی و فرهنگی این مراکز بهره می‌برند.

این مقام مسئول در کمیته امداد امام خمینی (ره) میانگین مراجعات سالانه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد برای بهره‌مندی از امکانات آموزشی مراکز فرهنگی را 700 تا یک میلیون نفر عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد، ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب تحت پوشش است و در 40 سال گذشته از تشکیل این نهاد، 300 هزار مددجوی فارغ‌التحصیل داشتیم که امروز در نهادها و موقعیت‌های مختلف مشغول به کار هستند.

احمدیان اضافه کرد: امروز کسانی را داریم قبلاً تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بودند و فارغ‌التحصیل شدند و در مشاغل تخصصی، پزشکی و حتی حوزه‌های علمیه رشد خوبی داشتند؛ حتی کسی را داریم که قبلاً تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار داشته اما امروز در یکی از مراکز تصمیم‌سازی نظام است و به این مسئله افتخار هم می‌کند. 

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) شناسایی و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه تحت پوشش را از دیگر خدمات این نهاد خواند و افزود: همچنین بیش از 30 تا 40 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد که اغلب دانش‌آموز و دانشجو هستند، در مسابقات قرآنی مانند حفظ، قرائت، مفاهیم و نهج‌البلاغه شرکت می‌کنند و امروز در بین مددجویان کمیته امداد اعم از دختر و پسر، حافظان بسیار خوبی داریم.

احمدیان در ادامه به اعزام خانواده‌های تحت پوشش به سفرهای زیارتی مانند مشهد مقدس، قم و کربلای معلی اشاره کرد و گفت: سالانه 150 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد به سفرهای زیارتی اعزام می‌شوند و امسال فقط در بحث اربعین حسینی (ع)، 32 هزار نفر به کربلای معلی اعزام شدند.

این مقام مسئول در کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: در حال حاضر در امورات فرهنگی و آموزشی، حدود 4 هزار استاد در سراسر کشور با کمیته امداد همکاری دارند که از این تعداد، یک هزار نفر روحانی هستند.