۴۰ هزار زن خانه‌دار تهرانی تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

 ناهید حیدری مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به اینکه بیمه زنان خانه دار از سال ١٣٨٧ اجرا شده است، اظهار داشت: از آن زمان تاکنون تعداد زیادی از زنان خانه‌دار تحت حمایت‌های بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند. به طوری که در حال حاضر بیش از ١٥٠ هزار نفر از این گروه تحت پوشش حمایت‌های تأمین اجتماعی هستند که از این تعداد بیش از ٤٠ هزار نفر در استان تهران قرار دارند.

وی با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن دختران مجرد افزود: به منظور برطرف کردن دغدغه‌خاطر خانواده‌ها و حمایت از کانون خانواده و تأمین معاش، طرح بیمه زنان خانه‎دار مطرح و اجرا شد و زنان خانه‌دار و دختران مجرد ۱۸ تا ۵۰ سال سن می‌توانند با بیمه پردازی از حمایت‌های تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن اقشار مختلف از سوی سازمان تأمین اجتماعی گفت: کارگران ساختمانی از جمله بیمه شدگان این سازمان هستند.

حیدری تصریح کرد: اگر چنانچه کارگری فصلی به هر علتی رابطه کاری‌اش قطع شده باشد، با تقاضای بازرسی مجدد و پس از تأیید نهایی مجددا به لیست کارگران ساختمانی اضافه می‌شود و تحت حمایت‌های تأمین اجتماعی قرار می‌گیرد.