اطلس زنان سرپرست خانوار در سال ۹۸ تهیه می شود

احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه درباره اهمیت ایجاد پنجره واحد خدمات رفاهی گفت: این برنامه در راستای کاهش هزینه های دولت در شرایط فعلی اقتصادی جامعه، بهبود دسترسی گروه های هدف و رفع همپوشانی ها است.

وی از ایجاد سامانه برای کارگران ساختمانی، بیماران خاص، شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و سبد کالا به عنوان تجربیات موفق معاونت رفاه یاد کرد. 

میدری گفت: حمایت از قشر آسیب پذیر در شرایط تحریم انجام می شود و همچنین برنامه ریزی ویژه به منظور جلوگیری از کاهش طبقه اقتصادی قشر متوسط و ورود آنان به طبقه ضعیف شده است.

همچنین جودان، نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران نیز از استقبال کارگزاریهای بین المللی در همکاری مشترک با ایران و همچنین حمایت از انتقال دانش فنی و تجربیات بین المللی در خصوص سیستم شناسایی و پاسخگویی به موقع نیازهای اقشار آسیب پذیر و در معرض آسیب توضیح داد. 

به گزارش فارس، همکاری مشترک و بهره گیری از دانش فنی بین المللی در خصوص ایجاد پنجره واحد خدمات رفاه اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار (ذیل بند ت ماده 80 برنامه ششم توسعه ) و همچنین تدوین اطلس مسائل زنان سرپرست خانوار برای سال آینده از جمله توافقات این جلسه مشترک بود.