اعلام آمار نهایی ثبت نام ارشد ۹۸

حسین توکلی اظهار داشت : ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ و مرحله اول بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته امتحانی برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی از روز جمعه ۱۶ آذر آغاز شد و یکشنبه ۲۵ آذر ۹۷ پایان پذیرفت.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد ۴۵۴ هزار و ۷۳۳ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۳۶ هزار و ۱۱ نفر معادل ۵۰.۹۱ درصد داوطلبان زن و ۲۱۸ هزار و ۷۲۲ نفر معادل ۴۸.۱۰ درصد داوطلبان مرد هستند.

توکلی خاطرنشان کرد: ثبت نام برای شرکت در ۹ کدرشته امتحانی مربوط به ارگان‌های ذیربط به صورت جداگانه انجام شده است و آزمون این کدرشته‌ها توسط ارگان‌های ذیربط و با هماهنگی و نظارت سازمان سنجش برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: به منظور مساعدت برای داوطلبانی که در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۵ آذر ۹۷ ثبت نام کرده بودند ترتیبی اتخاذ شد که اطلاعات ثبت نامی آن‌ها بر روی سایت سازمان قرار داده شد. داوطلبان می‌توانستند با مطالعه دفترچه و اطلاعیه‌های سازمان سنجش ۲۸ بهمن تا اول اسفند ۹۷ نسبت به مشاهده و کنترل اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: همچنین به منظور مساعدت با داوطلبانی که در مهلت مقرر در آزمون کارشناسی ارشد و بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی ثبت نام نکرده بودند ترتیبی اتخاذ شد که این افراد با مراجعه به سایت سازمان سنجش و خرید کارت اعتباری ثبت نام نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

وی گفت: در فاصله ۲۸ بهمن تا اول اسفند ۹۷ تعداد ۱۵۹ هزار و ۹۲۰ داوطلب ثبت نام کردند.

توکلی خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد داوطلبان مرحله اول و آمار مرحله دوم در مجموع تعداد ۶۱۴ هزار و ۶۵۳ نفر برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ و مرحله اول بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور ثبت نام کردند.

وی گفت: آمار ثبت نام در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ نسبت به آمار ثبت نام در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷ تعداد ۱۲۱ هزار و ۷۳۲ کمتر است. در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷ تعداد ۷۳۶ هزار و ۳۸۵ نفر ثبت نام کرده بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: کارت ورود به جلسه آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ و مرحله اول بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور و برگه راهنمای آزمون از روز دوشنبه ۲ اردیبهشت تا چهارشنبه ۴ اردیبهشت بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

وی افزود: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت کارت آزمون خود اقدام کنند. برای داوطلبانی که متقاضی دو کدرشته امتحانی شده اند دو کارت ورود به جلسه آزمون صادر می‌شود.

توکلی گفت: آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ و مرحله اول بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته امتحانی در روز‌های پنجشنبه ۵ و جمعه ۶ اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار می‌شود.