زمان اجرایی شدن حذف دفترچه خدمات درمانی

سید مجید صادقی راد درباره زمان اجرایی شدن حذف دفترچه خدمات درمانی گفت: استارت حذف دفترچه در کل کشور از سنوات ۵ سال پیش شروع و مطالعات انجام شد و در انتهای سال ۹۵ حدود ۳۷۰ مرکز خدمات درمانی اعم از بیمارستان ها، کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها عملیاتی شد. در هیچ مرکز درمانی برای نوشتن نسخه و گرفتن دارو نسخه کاغذی جا به جا نمی‌شود.

صادقی راد در ادامه بیان کرد: مشکلی که برای بیمه شدگان وجود داشت این بود که برای گرفتن دارو در مرکز درمانی طرف قرارداد کمی به مشکل خورده بودیم و الان همه مراکز به حذف نسخه کاغذی آماده شده است. با ۴۷ هزار مرکز قرار داد داریم که همگی اعلام آمادگی کردند در طرح حذف دفترچه شرکت می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مقرر شده از یک ماه دیگر یعنی آغاز سال ۹۸ طرح نسخه الکترونیک اجرایی شود بیان کرد: هم اکنون همه مرکز آماده هستند و به اختیار خودشان گذاشتیم به این صورت که همه پزشکان و مراکز خدمات درمانی برای ارائه خدمات الکترونیک به دفاتر اسناد پزشکی مراجعه و ثبت نام و یوزر پسورد می‌گیرند تا نسخه الکترونیک به مراجعین ارائه دهند و افراد مراجعه کننده با نسخه الکترونیک و کارت ملی می‌تواند از خدمات برخوردار شود.

وی در ادامه با بیان اینکه با نسخه الکترونیک تمام خطا‌ها حذف می‌شود افزود: پرونده الکترونیک بعد از نسخه الکترونیک شروع خواهد شد و از ابتدای تولد افراد از این پرونده برخودار می‌شوند و تمام خدمات درمانی ارائه شده به افراد در این پرونده ثبت می‌شود.