لزوم مشارکت معلمان باید در تصمیم‌‌گیری‌های آموزش و پرورش

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در ستاد برگزاری انتخابات تعیین نمایندگان فرهنگیان برای عضویت در شورای عالی آموزش‌ و پرورش حضور یافت و با تبریک میلاد حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: تقارن این انتخابات با صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب را به فال نیک می‌گیریم.

وی با بیان اینکه شورای عالی آموزش‌ و پرورش بالاترین مرجع تصمیم‌گیری است و مصوباتش در نظام تعلیم و تربیت تأثیرگذار است، افزود: در گذشته هم سه نفر از معلمان عضو شورای عالی بودند اما برگزاری چنین انتخاباتی، شرایطی را فراهم می‌کند تا فرهنگیان خودشان مستقیماً نمایندگان‌شان را انتخاب کرده و در تصمیم‌سازی‌های شورا مشارکت کنند.

بطحایی گفت: این انتخابات نقطه شروعی برای یک حرکت مبارک است که باید آن را به سایر مراجع تصمیم‌گیری تسری بدهیم زیرا معلمان باید در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشند و نظر کارشناسی خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: فرایند انتخابات که با این تلاش گسترده توسط همکارانم در حال انجام است، مسلماً سختی‌های خودش را دارد و نیازمند تلاش فراوانی است.

 وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امیدوارم در فرصت باقیمانده، بقیه فرهنگیانی که هنوز رأی خود را نداده‌اند، در این فرایند انتخاباتی مشارکت کنند تا بتوان با سرعت بیشتری گام‌های بعدی را برداشت.

اصغر حصیری رئیس ستاد انتخابات تعیین نمایندگان فرهنگیان برای عضویت در شورای عالی آموزش‌ و پرورش نیز در این بازدید، گفت: برای برگزاری انتخابات از ۶ ماه قبل با تشکیل ستاد انتخابات فعالیت خود را برای آماده‌سازی مراحل برگزاری انتخابات آغاز کرده‌ایم و این تلاش‌ها تا مرحله پایانی انتخابات ادامه دارد.