برگزاری مراسم اختتامیه نمایشگاه "شمیم ریحان" در موزه ملک

در این نمایشگاه که ٢٤ بهمن ماه گشایش یافت ٥٢ اثر نسخ و ثلث از ٢٤ بانوی خوش نویس قرآنی به نمایندگی از تمامی بانوان هنرمند قرآنی دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد.

در این مراسم، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر ملی ایران با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر اظهار داشت: این افتخار بنده است که فرصتی نصیبم شد تا در جمع عزیزانی قرار بگیرم که ویژگی ممتاز و منحصر به فردی دارند و آن کتابت قرآن کریم است.

وی افزود: خداوند این ویژگی را به بندگان خاص خود اعطا می‌کند و بنده برای بانوانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند آروزی توفیق دارم.

رئیس انجمن آثار و مفاخر ملی ایران با بیان اینکه خط و خوشنویسی برای ما مسلمین فوق‌العاده مهم است گفت: این در حالی است که در جهان معاصر شاهد افول خط به ویژه نسخ و ثلث بوده ایم.

وی خطاب به خوشنویسان حاضر در مراسم گفت: من به عنوان کسی که در حوزه خطوط اسلامی کار می‌کند مبلغ شما خواهم بود.

وی با طرح این سوال که چرا در تمدن اسلامی اشرف صنایع و هنرها خوشنویسی است؟ گفت: شاید در نگاه اول دلیل این موضوع تقدس کلمات باشد و آنکه حافظ قرآن بود زبان فارسی را به جایگاهی رساند که بعید می دانم که تا سالها بعد هم کسی بیاید و حافظ را کنار بزند

رئیس انجمن آثار و مفاخر ملی ایران تاکید کرد: خوشنویسی به جلال و جمال آراستن کلمات است و هرچه در عالم وجود دارد، کلمات خداست.

وی با بیان اینکه خوشنویسی نه یک فن بلکه یک هنر است، گفت: در تمدن اسلامی صاحب هنر، صاحب کشف و شهود است.

وی در پایان گفت: هیچ تمدنی مثل ما در باب رمز و راز حروف صحبت نکرده و اگر هنرمند خوشنویس مشقِ خیال کند بی‌شک به تصرف در عرفان خواهد رسید.