تهران ۳ هزار اتوبوس کم دارد

پیمان سنندجی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در خطوط بی. آر. تی کمبود اتوبوس داریم، گفت: علاوه بر این ورود خودرو‌های شخصی به داخل خطوط بی. آر. تی به مشکلات ترافیک تهران افزوده است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این خطوط چه تعداد اتوبوس کم دارند، اظهار کرد: رقم اتوبوس‌های مورد نیاز بستگی به سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها دارند، اما به طور کلی تهران ۳ هزار اتوبوس کم دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار اتوبوس در تهران داریم، اظهار کرد: طبق طرح جامع باید ۹ هزار اتوبوس در تهران اقدام به جابجایی شهروندان کنند که از این تعداد یک بخشی هم باید وارد خطوط بی. آر. تی شوند.

حتما بخوانید : دانلود PDF نقشه اتوبوس های بی آر تی تهران ۹۸

سنندجی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۵۰ اتوبوس در خطوط بی. آر. تی مشغول جابجایی شهروندان هستند، اظهار کرد: ۷۰۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها بالای ۱۰ سال هستند که باید نوسازی شده و از رده خارج شوند و با از رده خارج شدن آن‌ها با مشکل کمبود اتوبوس مواجه خواهیم شد و اگر این تعداد همچنان در خطوط باقی بمانند هیچ مشکلی در تعداد اتوبوس‌های خطوط بی. آر. تی نداریم.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه ۱۳ اتوبوس دو کابین خریداری شده است، تصریح کرد: اگر این تعداد تا قبل از پایان سال شماره‌گذاری شود، وارد خطوط می‌شوند تا کمبود اتوبوس جبران شود.

وی  خاطرنشان کرد: تا ۲۰ اسفند سیستم اعلام صوتی نام ایستگاه‌ها در اتوبوس‌های خط ۷ بی.آر.تی راه‌اندازی خواهد شد.