اولین عکس العمل تل‌آویو به گزارش سازمان ملل درباره «جنایت جنگی» صهیونیست‌ها

«اسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اولین مقام اسرائیلی است که به این گزارش واکنش نشان داد.

کاتص در واکنش به این گزارش ادعا کرد، گزارش مذکور، خصمانه و دروغ است وهیچ کسی نمی‌تواند حق اسرائیل در دفاع از خود را نادیده بگیرد.

محققان سازمان ملل اعلام کرده‌اند، به دلایلی رسیده‌اند که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات انسانی در راهپیمایی بازگشت در مرز نوار غزه شده است.

 کمیسیون مذکور گفته، پاسخ رژیم صهیونیستی به تظاهرات بازگشت «می‌تواند از مصادیق جنایت جنگی یا جنایات علیه بشریت» باشد.

این کمیسیون افزود، تک‌تیراندازان رژیم صهیونیستی بسیاری از کودکان و دیگر غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند و همه اینها در حالی است که این کودکان، معلول‌ها، خبرنگاران و اکثریت تظاهرات‌کنندگان تهدیدی مستقیم برای نیروهای اسرائیلی نیستند.

در این گزارش آمده است، تک تیراندازان اسرائیلی بیش از شش هزار نفر را در طول نوار مرزی غزه هدف قرار داده‌اند. تعداد فلسطینی‌هایی که در این تظاهرات‌ها کشته شده‌اند ۱۸۹ نفر است. ۳۵ نفر آنها کودک هستند و در میان آنها سه امدادگر و دو خبرنگار وجود دارند.

گزارش نهاد حقوق بشری «میزان» طی هتفه گذشته اعلام کرد تعداد شهدای راهپیمایی بازگشت به بیش از ۲۶۰ تن رسیده است.

کمیسیون تحقیق سازمان ملل افزود، نظامیان رژیم صهیونیستی ۶۱۰۶ فلسطینی را با گلوله جنگی مجروح کرده‌اند و ۳۰۹۳ فلسطینی دیگر هم با ترکش و گلوله‌‌های پلاستیکی زخمی شده‌اند.

راهپیمایی‌ بازگشت از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.