استعفای معاون حناچی تایید شد

پیروز حناچی در حاشیه بهره‌برداری از چهار پروژه شهری، در جمع خبرنگاران با تائید استعفای معاون عمرانی شهردار تهران اظهار داشت: از زحمات ایرج معزی طی این مدت تشکر می‌کنم و ایشان به درخواست خودشان از مجموعه عمرانی شهر تهران جدا شدند اما از مجموعه عمرانی کشور جدا نشده و همچنان از خدمات ایشان بهره‌مند خواهیم شد.

وی ادامه داد: مسئولیت‌ها در گردش‌اند و چه خوب است هر کدام از ما که از مسئولیت خود جدا می‌شویم، با پرونده‌ای روشن و قابل دفاع جدا شویم. معزی یکی از مدیران خوب است که هرکجا فعالیت کند، می‌تواند منشأ رشد باشد.

شهردار تهران با اشاره به کاهش آب‌گرفتگی‌های سطح شهر گفت: کاهش آب‌گرفتگی‌ها به دلیل تکمیل زیرساخت‌های لازم در حوزه ساماندهی آب‌های سطحی و زیرسطحی است اما هنوز این پروژه کامل نشده و طرح جامعی در این رابطه وجود دارد که در حال تکمیل است.

حناچی در خصوص بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران گفت: سقف بودجه، بسته و بودجه ارائه شده که بر اساس شرایط اقتصادی و تورم کنونی کشور، بودجه‌ای کاهنده است، البته چاره‌ای در این رابطه نداشتیم و امیدواریم به خوبی این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم و از تمامی ظرفیت‌ها و اعتبارات پیش‌بینی شده، استفاده کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره استفاده زنان از دوچرخه افزود: افزایش کیفیت زندگی تنها به دوچرخه‌سواری محدود نمی‌شود و ما نباید در این رابطه به حساسیت‌ها دامن بزنیم. می‌توان چارچوب‌های روشنی در خصوص شرایط استفاده بانوان از دوچرخه تعریف کرد و این موضوع راه‌حل دارد.

شهردار تهران در خصوص حضور بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی و هزینه‌ای که شهروندان باید برای استفاده از این پروژه‌ها بدهند، گفت: حضور بخش خصوصی در پروژه‌ها بر اساس نوع پروژه تغییر می‌کند. شهرداری در این پروژه‌ها، زمین و زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند و سرمایه‌گذار شرایط بهره‌برداری را و می‌توان با افزایش طول بهره‌برداری، هزینه‌ای که مردم تقبل می‌کنند را کاهش داد.