خدمات رایگان در کلینیک‌های شنوایی سراسر کشور ارائه می شود

علی قهرمانی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی شنوایی برگزار شد اظهار داشت: جامعه کم توان شنوایی نسبت به گذشته آمار آنها زیادتر شده و همچنان این مشکل در حال افزایش است به صورتی که اکنون یک معضل جهانی به شمار می‌رود و در کشورهای مختلف برنامه‌های گسترده‌ای در جهت پیشگیری و درمان آن انجام شده است.

وی افزود: بر اساس برخی از آمار اعلام شده از سازمان جهانی بهداشت تا سال 2050 از هر 10 نفر یک نفر گرفتار مشکل کم شنوایی است و این مسأله ضرورت برنامه‌های جامع‌تر در این زمینه را نشان می‌دهد.

رئیس انجمن شنوایی‌شناسی ایران با اشاره به اینکه خوشبختانه در کشور ما اقدامات گسترده و مناسبی در جهت کاشت حلزون انجام شده است، گفت: غربالگری جهت پیشگیری از مشکل کم‌شنوایی و ناشنوایی بسیار حائز اهمیت است بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‌شود نسبت به این مسأله مهم توجه کامل داشته باشند.

قهرمانی از آغاز کار کمیته ملی سمعک طی هفته آینده خبر داد و گفت: فردا تمام کلینیک‌های شنوایی بسته حمایتی رایگان در حوزه شنوایی اعم از معاینه و غربالگری ارائه می‌کنند که این اقدام در جهت برگزاری روز جهانی شنوایی است.

وی با اشاره به اینکه سمعک در حال حاضر ارز دولتی به آن تعلق گرفته و تغییر قیمتی نسبت به گذشته نداشته است، گفت: البته باطری و لوازم جانبی سمعک از ارز دولتی خارج شده که در کمیته ملی سمعک طی هفته آینده این مسأله مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس انجمن شنوایی‌شناسی ایران خاطرنشان کرد: سالانه صد هزار سمعک در کشور برای گروه‌های سنتی مختلف تجویز می‌شود و در صورتی که پس از 6 تا یک ماه استفاده از آن شرایط برای فرد مساعد نشد جهت کاشت حلزون باید اقدام شود.