۴۰ درصد از شکایت‌های مردمی منجر به محکومیت پزشکان می‌شود

فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور اظهار کرد: به دلیل افزایش مراجعه مردم به جامعه پزشکی، میزان شکایت‌ها از این گروه نیز افزایش پیدا کرده به طوری که امسال بین ۸ تا ۱۰ درصد میزان شکایت‌های پزشکی نسبت به سال گذشته رشد داشته و این مسئله کاملا عادی و مطابق با استاندارد‌های دنیاست.

وی ادامه داد: میزان شکایت‌های مردمی از جامعه پزشکی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ از رشد ۱۱ درصدی برخوردار است و به طور کلی در حدود پنج هزار و ۶۰۰ شکایت از جامعه پزشکی به وسیله مردم می‌شود.

فتاحی تأکید کرد: بیشتر شکایت‌های مردم از حوزه سرپایی مربوط به پزشکان عمومی و دندان پزشکان است که ۶۰ درصد از گروه پزشکی را همین ۲ شاخه تشکیل می‌دهند.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور بیان کرد: در حوزه بستری بیشترین شکایت‌ها مربوط به پزشکان زنان، ارتوپدی و جراحان عمومی است و البته شکایت‌هایی از اورژانس بخاطر حساسیت بالا و انجام اقدامات سریع درمانی طبیعی است.

۴۰ درصد از شکایت‌های مردمی منجر به محکومیت پزشکان می‌شود

وی گفت: در حدود ۴۰ درصد از شکایت‌های مردمی از جامعه پزشکی منجر به محکومیت پزشکان می‌شود، اما در ۶۰ درصد از موارد جامعه پزشکی تبرعه می‌شوند.

فتاحی یادآوری کرد: شکایت‌های مردمی از جامعه پزشکی که منجر به محکومیت آن‌ها می‌شود بیشتر در قالب اضافه دریافتی و تبلیغات غیرعادی برخلاف واقعیت پزشکان محسوب می‌شود.